понедељак, 02.08.2010, 07:30 -> 13:45
štampajБахати возачи заборавили на казне
У првих шест месеци ове године, у Србији погинуло 45 пешака, а нешто више од 1.000 повређено. Споро решавање прекршајних поступака доприноси да се возачи мање придржавају прописа, него када је Закон о саобраћају ступио на снагу.
Други пут за два месеца, у центру Београда повређени су пешаци, док су на тротоару чекали да пређу улицу. Жени која је, пре два дана, повређена на тротоару на Теразијама сломљена је нога. Другој, која је повређена почетком јуна, нога је ампутирана.
Искривљени стуб старог и нови, привремено постављен семафор, једини су знак да се прекјуче у центру Београда догодила саобраћајна незгода у којој је повређена жена, док је чекала да пређе улицу. У првих шест месеци ове године, у Србији је погинуло 45 пешака, а нешто више од 1.000 је повређено.
Иако је број незгода у којима су учествовали пешаци смањен, од када се примењује нови Закон о безбедности саобраћаја, у Србији и даље постоје бахати и возачи и пешаци.
У Саобраћајној полицији кажу да је поднето 2.400 пријава, због непропуштања пешака и 207 пријава за насилничку вожњу. Ипак, споро решавање поступака доприноси да се возачи сада мање придржавају прописа него када је Закон ступио на снагу. Требало би да модернизација саобраћајне полиције то промени.
"Опремићемо велики број раскрсница и путева видео-надзором и великим бројем наших возила, која ће имати видео-снимање и остале уређаје који ће моћи да документују прекршаје. Тако ћемо имати доказе да су учинили прекршаје и на тај начин ће спровођење прекршајног поступка бити лакше", наводи Бранко Вукобратовић из Управе саобраћајне полиције.
Док се не спроведу системска решења, пешацима, као најугроженијим учесницима у саобраћају, остаје да се, колико год могу, сами заштите бахатих возача.
"Кад, рецимо, чекају да се укључи зелено светло на пешачком прелазу, ако је у питању нека прометнија улица, било би добро да се, у циљу своје безбедности, заклоне, заштите иза неког објекта као што је, рецимо, банкина, дрво или неки други објекат који би могао да им пружи заштиту у случају излетања возила на тротоар", препоручује Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Број страдалих пешака мањи је, кажу, и због тога што су на аутомобилима и дању упаљена светла, па их пешаци лакше уочавају. Када би се поштовало ограничење брзине, прописано за насељена места, саобраћајних незгода било би још мање.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар