Кодекс добре управе

Предлог кодекса добре управе представља водич за правилно административно понашање, како на локалном, тако и на републичком нивоу, рекао заштитник права грађана Саша Јанковић.

Заштитник права грађана Саша Јанковић изјавио је, представљајући Кодекс добре управе, да се њиме настоји дати импулс запосленима у јавном сектору управе, да би се системски променио начин гледањана на посао који обављају.

Јанковић је нагласио да је могуће да државни и јавни службеници раде професионално, ефикасно и одговорно, да поштују грађане и да грађани поштују њих.

Заштиник грађана уручио је председници Скупштине Србије Славици Ђукић-Дејановић Предлог кодекса добре управе, о којем би парламент требало да се изјасни, а који самообавезује јавне функционере на законито и правилно понашање.

"У односу државне администрације и грађана много тога није како треба, јер је државна управа окренута себи, а не грађанима због којих и постоји", рекла је Ђукић-Дејановић у паузи округлог стола о раду јавне управе у организацији заштитника грађана.

Ђукић-Дејановић је рекла да уручени кодекс види као одговор на суштинску потребу успостављања правилног става органа јавне власти и јавних службеника према свом послу и грађанима.

Гостујући на Радио-телевизији Србије, Јанковић је оценио да однос између грађана и управе не мора нужно да буде антагонистички.

Говорећи о извештају заштитника грађана за 2009. годину, он је рекао да се општи однос органа државне управе према грађанима не може окарактерисати као добар и прихватљив и да се више од 50 одсто притужби односи на кршење принципа добре управе, несавесност и спорост у раду, неисправљање пропуста, неразликовање грађана и непоштовање рокова.

Кодекс ће, ако га парламент усвоји, обавезивати све органе јавне власти и службенике у јавним органима, државне, у локалној самоуправи, у јавним предузећима који са позиција власти одлучују о правима, обавезама, одговорностима и интересима грађана, рекао је Јанковић.

Јанковић, који је раније рекао да је број притужби грађана од почетка године драстично порастао, истакао је да су разлози за то што су грађани више упознати са институцијом заштитника и што је капацитет те институције порастао, а и криза и актуелна догађања.

Као пример, Јанковић је навео случај грађана који су отишли у пензију, а којима одређене године радног стажа нису уплаћене, док администрација "пребацује лоптицу" између Фонда за пензијско и инвалидско осигурање и пореске управе о томе ко би требало да провери и омогући уплату тог стажа.

За то време, годинама грађани добијају неприхватљиво мале пензије, чекајући да државна управа обави свој посао, додао је Јанковић.

Предлог кодекса добре управе, који представља акт самообавезивања носилаца јавних функција да, у случајевима када им се грађани обраћају, поступају законито и правилно, сачинио је заштитник грађана, у сарадњи са европским представницима.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
10° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи