Читај ми!

Трамваја на линији 3 нема већ шест година – када ће бити готови радови који спречавају повратак

Радови у Булевару патријарха Павла трају већ шест година због чега на београдским шинама нема трамваја на линији 3, који саобраћа од Кнежевца до Омладинског стадиона. Колико "тројка" недостаје београдском саобраћају, али и грађанима престонице.

На раскрсници Булевара Патријарха Павла и Улице Пере Велимировића шине су постављене, а тренутно су радови у Топчидеру. 

Већ шест година трају радови, а требало је, према најавама надлежних, да буду завршени у лето 2024. године.

Требало је да тада буде завршен и трамвајски коридор. На окретници Кнежевац аутобуси на линији 3А, али не возе на целој траси трамвајске линије, од Кнежевца до Омладинског стадиона на Карабурми.

Становници Палилуле за РТС кажу да су линију 3 користили како би отишли до Кошутњака, али и да им недостаје трамвајска линија за одлазак у тај део града.

У делу некадашње индустријске зоне планиран комплекс са базенима и спортским теренима

У плану је да се у делу индустријске зоне гради спортско-рекреативни комплекс, површине око 20.000 квадратних метара, са отвореним и затвореним базенима, теренима.

"Основна сврха линије 3 је био, кроз историју, превоз радника у фабрикама у индустријској зони у делу Раковице. Ти захтеви више не постоје и оно што је можда тренутно заиста линија 3 изгубила значај. По плановима који су познати из медија, градским плановима за развој тих зона, ти захтеви ће поново порасти и та линија 3 ће имати своју сврху у превозу путника и становника те зоне", навео је Станко Бајчетић, професор Саобраћајног факултета.

Из Секретаријата за јавни превоз су нам одговорили на питање када ће поново бити уведена трамвајска линија 3. Почетком радова на реконструкцији Булевара патријарха Павла, прво што је урађено уклоњене су трамвајске шине на потезу од Топчидерског парка до улице Пере Велимировића.

"Како радови на реконструкцији Булвара патријарха Павла нису завршени и трамвајске шине нису враћене на своју позицију, није било ни могуће вратити трамвајску линију бр. 3. Тачан датум враћања линије на своју трасу зависи искључиво од рока завршетка радова", наводе из Секретаријата за јавни превоз.

Трамваји су у свим развијеним градовима Европе окосница јавног превоза

Професор Бајчетић напомиње да трамвајски подсистем, заједно са шинским подсистемима који су еколошки прихватљиви, у свим развијеним градовима у Европи представља окосницу система јавног превоза.

"На тај начин је струка препознала значај трамвајског подсистема. Он је силним реконструкцијама у последњој деценији изгубио поверење грађана својом брзином и константним изменама, али када дамо приоритет трамвају, његовој независној траси, брзина путовања, путници ће се вратити и он мора да оствари своју улогу у систему транспортног путника у граду", навео је професор.

Тренутно у Београду саобраћа девет трамвајских линија, а укупна дужина шина је 127,3 километра.

Док не буду завршени радови у Булевару патријарха Павла, свакако, судбина "тројке" је под знаком питања.

субота, 22. новембар 2025.
2° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом