Тунел од Булевара деспота Стефана до Економског факултета – хоће ли се смањити гужве у центру Београда

Припрема за градњу тунела дужине два километра, од дунавске до савске падине у Београду, почеће крајем године, а требало би да буде завршен до 2030, када ће спојити Булевар деспота Стефана и Економски факултет.

Kод Економског факултета, на углу Kаменичке и Улице Гаврила Принципа, старе трошне куће, у којима живи око 50 породица. Локали у приземљу већином су напуштени.

Пројектом је предвиђено да управо на том месту буде почетак тунела, односно две одвојене тунелске цеви. Зато ће куће бити срушене, а власници обештећени као при експропријацији земљишта за изградњу метроа и Београда на води, кажу надлежни у Граду.

"С обзиром на то да ће радови кренути из Булевара деспота Стефана, имамо комплетну 2026. и 2027. годину да се овај експропријациони процес заврши у складу са законом и да људи могу да нађу адекватан нови стамбени простор у складу са оним што ће добити као средства. Наш је циљ да нико не оде одавде незадовољан", каже Мирослав Чучковић, градски менаџер.

Радови на тунелу дугом два километра, прво ће почети у Булевару деспота Стефана, у близини МУП-а. Ту је улица најшира и осим гасне станице, нема објеката који би морали да руше.

Ипак, пре него што посебна ТБМ машина крене под земљу, мораће да буду урађени припремни радови, односно измештене све подземне инсталације попут водоводних, канализационих, електроенергетских и телекомуникационих.

Радови би могли да трају годину и по дана

Пројекат за те радове је направљен, а у Институту "Јарослав Черни" кажу да би радови могли да почну ускоро и да трају годину и по дана. За то време биће урађена планска, студијска и техничка документација будућег тунела.

"Да би се рационално изградило, направићемо паралелан процес израде планске и техничке документације до краја, значи корекција плана и у складу са тим планом актуелизација пројекта, добијање грађевинских дозвола. У међувремену је већ урађено истраживање терена, направљени су геотехнички елаборати и све друго што је потребно", објашњава Дејан Дивац из Института за водопривреду "Јарослав Черни".

Приликом пројектовања, у обзир су морали да се узму постојећи и будући подземни објекти.

"Ради се о старом колектору Терзијском, изграђеном пре више од сто година, а ради се и о будућем колектору који треба да повеже Хитну помоћ и Венизелосову. Ми смо морали да идемо испод та два колектора. Са друге стране, у парку, тако где излази тунел, се налази метро линија, па смо ту морали изнад метро линије да изађемо на површину парка. Врло је компликовано било да све то уклопимо", додаје Дивац.

Због тога ће се копати 40 метара испод земље. План је да тунел буде завршен до 2030. године, да повеже савску и дунавску падину и да чак 30 линија јавног градског превоза са Трга Републике, из Македонске и Булевара деспота Стефана буде преусмерено на тунел.

уторак, 11. новембар 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом