четвртак, 26.06.2025, 05:50 -> 06:10
Извор: РТС
Од почетка јуна није било кише – како до рационалнијег трошења воде и избегавања несташице
Високе температуре сваке године доводе до повећане потрошње воде у Београду и, често, до проблема у водоснабдевању у појединим деловима града. Како би се избегла несташица директор београдског Водовода и канализације Радомир Вујадин предлаже да се мењају навике грађана. Наглашава да је потребно да се "славина затвори док се перу зуби" и позива да се базени напуне водом коју ће купити од ЈКП-а, а која ће бити допремљена цистерном.
У три општине Београда првог тропског дана лета дошло је до проблема у водоснабдевању.
Директор београдског Водовода и канализације Радомир Вујадин каже да проблем нису несташице или рестрикције већ пријављени кварови и редовно одржавање водоводне мреже.
"Наше дежурне екипе константно су на терену. Ми константно имамо 16 екипа за отклањање кварова", нагласио је Вујадин истичући да је претходног дана избројано 120 пријављених кварова.
Нагласио је да су се ЈКП београдски Бодовод и канализације добро припремиле за лето.
Повећана потрошња током лета
Вујадин истиче да се током лета више троши вода и да то показују и мерна места на цевоводима.
"Потрошња у летњим месецима се повећа око 20 процената у урбаним деловима града док у приградским деловима та потрошња буде повећана и два или три, па и четири пута", објашњава Вујадин.
Директор београдског Водовода наглашава да је претходно лето било врло топло и да 78 дана није било кише, као и да температуре нису падале испод 30 степени.
"Највише проблема је било у јужном приградском делу. У општини Барајево, рубни делови Чукарице, Вождовца и Сопота", подсећа Вујадин.
Прошле године, каже Вујадин, кроз тај део града су потискивали 340 литара воде у секунди. Објаснио је да је то просечна потрошња тог дела града.
"Знајући прошлогодишње проблеме ми смо повећали тај капацитет за 20 одсто. Ми сада потискујемо 400 литара воде у секунди", каже гост Београдске хронике.
Као узрок нестанка воде током лета наводи ненаменску потрошњу.
"Заливање башта, травнатих и бетонских површина и пуњење базена", истиче Вујадин примере ненаменске употребе пијаће воде.
Алтернатива је мењање навика, каже директор ЈКП-а. Подсећа да се затвори славина када се обављају редовне радње као што је прање зуба.
"Овде је највећи проблем по систем је једновремена потрошња. У ових неколико дана се пуне сви базени", истиче Вујадин.
Као алтернативно решење нуди да грађани базене напуне тако што ће користити услуге ЈКП-а и позвати цистерне које ће допремити воду.
Техничка вода за заливање баште није услуга коју нуди Водовод, наглашава Вујадин.
Гостовање Радомира Вујадина у Београдској хроници погледајте у целости у видеу на почетку текста...
Коментари