Читај ми!

Вожња жутом траком у Београду – да ли би оштрије казне одвратиле прекршаје

Тридесет хиљада километара жуте траке у Београду, која је резервисана за такси и возила јавног превоза, требало би да убрза саобраћај. У теорији звучи добро, у пракси често путнички аутомобили, иако је то забрањено, направе застој управо у жутој траци. Улазак у жуту трку не значи да ће брже стићи тамо где су кренули.

Екипа Београдске хронике провозала се Булеваром Михајла Пупина. Жутом траком кретала су се углавном такси и возила јавног градског превоза. Ипак, неколико путничких возила затекло се тамо где не треба.

''Највише непоштовања жуте траке имамо на Бранковом мосту где возачи покушавају поготово када се крећу иза аутобуса како би сакрили своје таблице од камере, међутим то је једна велика грешка, тако да апелујемо да не раде то, зато што камере снимају и са предње и са задње стране тако да вероватноћа да преварите систем је такорећи немогућа'', навео је помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Мирко Коковић.

У Београду постоји 30.000 километара жуте траке, која је резервисана за такси и возила јавног превоза, како би брже пролазила кроз градску гужву. Систем контроле камерама постоји, али се прекршаји и даље гомилају.

''Поред камера имамо врло често и саобраћајну полицију која контролише прописе.Оно што је најбитније јесте да је извесност да ћете бити санкционисани изузетно велика и то утиче на саобраћајну културу и генерално на поштовање саобраћајних прописа'', додао је Коковић.

Путничка возила у жутој траци најчешћи узрок гужве

Када путничка возила заврше у жутој траци стварају се гужве управо тамо где не сме да их буде.

За непоштовање жуте траке законом је предвиђена казна од 5.000 динара. Намеће се питање да ли је велики број прекршаја управо због ниске казне или можда због тога што у пракси не буду увек кажњени сви који се непрописно нађу у жутој траци.

''Саобраћајна полиција избегава да кажњава да не би додатно успоравала саобраћај. Ако зауставите возило додатно ће те утицати на загушење", каже професор Саобраћајног факултета Владимир Момчиловић.

Подсећа да се уз помоћ камера које служе за контролу саобраћаја могу без заустављања возила санкционисати сви прекршиоци а тада им казна стиже на кућну адресу. Они кад знају да ће сигурно бити кажњени то ће сигурно имати одвраћајући ефекат", истиче Момчиловић. 

Двадесет хиљада возача годишње крши правило

Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја, годишње око 20.000 возача, упркос забрани, вози жутом траком.

''Ако и даље имате прекршиоце којима није пуно да плате тај износ више пута, ако сваки пут буде санкционисан, он ће се након тога променити", сматра професор Момчиловић.

Сматра да би требало за тај прекршај увести и казнене поене. Момчиловић очекује да би се казненим поенима додатно демотивисали потенцијални прекршиоци, јер би, каже, евентулни губитак возачке дозволе довео до смањења броја таквих прекршаја. 

За разлику од забране паркирања, која не важи викендима и државним празницима, забрана коришћења жуте траке на снази је и тада. Иако постоје саобраћајне табле, многи возачи не знају да на појединим деоницама забрана коришћења жуте траке траје само од 7 до 21 и од 14 до 18 часова. То значи да ван саобраћајног шпица можете да возите и тракама које су за такси и возила јавног превоза.

субота, 14. децембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње