Читај ми!

"Кртице" стижу у Београд – почетак радова на метроу следеће године, прве вожње 2030.

У Влади Србије потписан је и трећи уговор за изградњу прве линије београдског метроа. Системом шинског превоза у главном граду, са доградњом и реконструкцијом Београдског железничког чвора, напокон би требало да започне бржи и ефикаснији јавни превоз Београђана, поручују из Владе, као и да је Београд све ближи реализацији вишедеценијског пројекта.

Следеће године почеће први грађевински радови, а очекује се да ће у мају 2026. кренути копање тунела на првој линији – ТБМ машинама, познатијим као кртице.

Две ТБМ кртице зарониће у мају 2026. код Белих вода и Карабурме, а изрониће код Сајма, очекују надлежни. Најављују да ће се Београдским метроом од Макиша до Панчевачког моста, на траси прве фазе прве линије, Београђани возити од 2030. Уговор потписан са компанијом Повер Чајна – вредан је 720 милиона евра, а рок за реализацију је 45 месеци плус две године.

"Са 'Пауер Чајном' имамо уговор о грађевинским радовима на изградњи метроа, а са компанијом 'Алстом' имаћемо уговор за изградњу система и испоруку возова. Са компанијом 'Алстом' ће тај уговор бити за целу прву фазу линије 1, а са 'Пауер Чајном' смо због грађевинских радова и специфичности ову фазу 1 поделили смо на ова четири дела'', навео је директор ЈКП ''Београдски метро и воз'' Андреја Младеновић. 

Лот 1, потписан у септембру, односио се на геолошка истраживања и припрему пројектне документације за наручивање ТБМ машина, кртица за копање тунела, што се очекује у фебруару 2025, преко "Пауер Чајне", како би, кажу у Београд стигле средином 2026. када би и кренуло копање тунела.

''За овај пројекат, ТБМ машина је најнеопходнија и само тако можемо да завршимо цео овај пројекат и зато сам већ дао инструкције мојим људима да почну радове како у Кини тако и овде. Морам да нагласим да су безбедност и квалитет приоритет овог пројекта и 'Пауер Чајна' ће одржати своје обећање'', поручио је представник компаније ''Пауер Чајна'' Хан Џипинг.

Почетак првих грађевинских радова очекује се следеће године, и то на депоу Макишко поље, изградњом шест објеката и две надземне деонице важних за функционисање система. У међувремену, наставља се са пројектовањем.

"Потписивање овог споразума још је један доказ наше посвећаности да изградња прве фазе линије 1 метроа буду реализоване у најкраћем могућем року и верујемо да ће овај пројекат заиста донети дугорочне користи, не само нашем граду, већ и целокупној републици Србији. А овај Лот 2 прве фазе линије 1 београдског метроа, који данас потписујемо, осигурава брзу и ефикасну везу између удаљаних делова града", истиче министар за јавна улагања, в. д. министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Дарко Глишић.

Почетком следеће године очекује се почетак преговора за прву фазу друге линије београдског метроа, од Бежанијске косе до Савског трга, а у наредних неколико недеља, најављују из београдског метроа, треба да буде изабран пројектант и треће линије.

недеља, 12. јануар 2025.
-2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње