Када се саобраћајне несреће прерачунају у новац – државу најтеже коштају и до 3,3 милиона евра

Десет људи је погинуло, а 341 је повређена у саобраћајним несрећама за седам дана у Србији. Изгубљен живот нема цену, али за државу трошак једне најтеже несреће износи око 3,3 милиона евра, истиче за РТС Милан Илић из Агенције за безбедност саобраћаја. Пуковник полиције Славиша Лакићевић каже да је највећи проблем прекорачење брзине кретање возила, што је и најчешћи узрочник несрећа.

Изгубљени људски животи, лечења и опоравци, тешки су и за породице и за страдале. То је најтежи губитак, али постоји и финансијска штета.

Трошак најтеже саобраћајне незгоде за државу износи око 3,3 милиона евра, што је у просеку годишње око 4,1 милијарду евра.

Трошак једне саобраћајне незгоде са тешко повређеном особом је скоро пола милиона евра, а са лакше повређеним износи око 38.500 евра.

Србија је од 2015. до 2020. године изгубила 20,5 милијарди евра.

Удео трошкова саобраћајних незгода у укупном БДП-у Србије је скоро девет одсто, што је највећи удео у укупном БДП-у у Европи. Србија је зато усвојила Стратегију безбедности саобраћаја пре годину дана.

Појасеви могу да спасу и до 100 живота 

Пуковник полиције Славиша Лакићевић, гостујући у Београдској хроници, истакао је да је највећи проблем у саобраћају брзина кретања возила јер је то у 42 одсто случаја узрочник саобраћајних несрећа.

"Нисмо остварили циљеве Стратегије, који су веома амбициозни, у претходном периоду", истиче Лакићевић.

Према његовим речима, велики је и проблем везивања сигурносних појасева у возилу, што се поштује највише на предњим седиштима, око 80 одсто, а на задњим само 18 процената.

"Поднели смо прошле године више од 180.000 пријава за некоришћење појасева. Ако бисмо поштовали пропис, годишње бисмо спасили више од 100 живота. Прошле године је погинуло 286 возача у несрећама, а половина њих у том тренутну није користило појас. Погинуо је и 81 путник, а две трећине њих није користило појас", указује Лакићевић.

Напомиње да је прошле године погинуло и 134 пешака, од чега 98 у насељу, док 24 на пешачком прелазу, где би требало да су најбезбеднији.

Превенција и казне

Милан Илић из Агенције за безбедност саобраћаја каже да је Агенција за нови Закон о безбедности саобраћаја послала предлог да се кажњавају возачи чији путници не користе сигурносне појасеве. 

"Ако смо спремни за то, можемо да повећамо безбедност у саобраћају", наводи Илић.

Напомиње, такође, да људски живот нема цену, али да је Агенција посебном методологијом људског потенцијала дошла до трошка од 3,3 милиона евра по саобраћајној несрећи.

"Циљеве које смо задали Стратегијом, нисмо успели да испунимо, када прерачунамо колико људски живот кошта по овој методологији. Немамо пад броја погинулих какав смо желели", истиче Илић и додаје да високим казнама за возаче који не поштују прописе, али и превенцијом можемо да постигнемо боље резултате.

петак, 22. новембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње