Читај ми!

Возачи аутобуса све старији, нови правилник предвиђа детаљније здравствене прегледе

Грађани који користе јавни превоз приметили су да су за воланом и старији возачи. Прописи кажу да, уколико возач прође лекарске прегледе, за рад не постоји ограничањене у годинама. У односу на возаче аматере, професиноналци морају да прођу три додатна прегледа.

Професионални возачи су све старији, а млади, због бољих зарада, углавном одлазе у иностранство.

И док јавна предузећа која се баве превозом не запошљавају старије од 65 година, код приватних превозника има оних који су добрано зашли у осму деценију. Послодавци пензионере често плаћају по сату јер немају трошкове пензијског и здравственог осигурања.

Возача нема довољно, у тој мери да чак и они који направе прекршај код једног послодавца лако нађу нови посао. Већина превозника има стално отворене конкурсе за нове возаче, а нуде и преквалификацију.

"Одређени број возача који је радио код других дошао је и код нас су започео радни однос. Конкурс за пријем нових возача је још отворен. Људи који долазе из иностранства морају испунити све законске услове за управљање возилом Д категорије. Затим пролазе обуку од 30-40 дана, после чега су спремни за рад, каже Томислав Кнежевић, извршни директор саобраћаја у "Стрели" Обреновац.

Како је навео, "Стрела" Обреновац последњих пет година организује преквалификацију.

Уколико возач прође лекарске прегледе, за рад не постоји ограничење у годинама. У односу на возаче аматере, професионалци морају да прођу три додатна прегледа. Један од њих је контрола слуха.

Професионалац не сме бити глув

Директор Института медицине рада Србије "Др Драгомир Карајовић" проф. др Александар Миловановић напомиње да возач аматер може бити потпуно глув док професионалац на сме да има ту аномалију.

"Подразумева се да осим основног прегледа буде укључен и ЕКГ који може да открије нерешена стања са срцем који могу довести до акутног срчаног застоја, као и прегледи који могу да утврде све компликације које дијабетес може да донесе као што су ретинопатија и полинеуропатија", наводи Миловановић.

Нови Правилник о безбедности саобраћаја требало би да пропише и прегледе за друга обољења, која могу да утичу на безбедност возача, путника и других учесника у саобраћају.

"Требало би да буде обавезан и преглед који може да утврди поремећаје спавања у будном стању. Како би прошао преглед такав возач мора да пије преписане лекове и да користи помагала за спавање", каже Миловановић.

Указао је и на то да ће бити потребно и да неуролог процени стање нерава након компликација примарних болести. 

У Европи је тако већ целу деценију и то је један од услова које и ми морамо да испунимо, речено је РТС-у у Институту медицине рада.

петак, 04. октобар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи