Од почетка године погинуло 49 мотоциклиста – ризик се повећава током јесени, неопходна боља едукација свих возача

На путевима у Србији је током ове године погинуло 49 мотоциклиста. Током јесени ће их бити мање у саобраћају, али се ризик од саобраћајних незгода повећава. Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић рекао је за РТС да је кључ у превенцији, као и да би возачи мотоцикала морали да, осим обавезне кациге, купе и другу заштитну опрему како би били сигурнији у саобраћају.

У саобраћајним несрећама од почетка године погинуло је 49 мотоциклиста. Број возача мотора се са хладнијим временом смањује, али се ризик од саобраћајних незгода повећава због веће гужве и лошијих временских услова.

Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић рекао је за РТС да мотосезона траје све време, као и да је у саобраћају све већи број мотоциклиста.

"Пут је место где се одвија живот. Међутим, статистика која каже да је од почетка године погинуло 49 возача, да нам је укупно погинуло преко 350 људи у Србији у свим саобраћајним несрећама, да имамо 12.850 повређених и 1.222 возача и путника мотоцикла је поприлично забрињавајућа", рекао је Јевтић.

Позвао је све на акцију, пошто нам, како је рекао, саобраћајне несреће одузимају оно што је највредније – младе животе.

Јевтић је апеловао на све мотоциклисте да носе заштитна одела, као и да у мото-свету није оправдање да се она не носе.

"Када паднете са мотоцикла, оно што најчешће виђамо код возача су фармерке или неке кратке панталоне. Морате рачунати на то да ћете најчешће пасти на ноге. Сам изговор да је врућина је нешто што није прихватљиво у мото-свету", рекао је Јевтић.

Закон прописује да мотоциклисти од заштитне опреме морају да имају само хомологовану заштитну кацигу, али, како каже Јевтић, возачи морају бити одговорни према себи и својој породици.

"Суштина мотоцикла, који је прелепа ствар, још једном понављам, не треба се стално базирати на црну страну мотоцикала, јесте да се после сваке вожње кући вратите живи и здрави", истакао је Јевтић.

Поручио је да је након куповине доброг мотоцикла нема оправдања да се не купи и одговарајућа заштитна опрема, као и да се не сме правити размак између те две куповине. Ипак, указао је на проблем цене заштитне опреме.

"Нама су порези за заштитну опрему невероватно високи и нама је опрема јако скупа и, нажалост, није доступна. Ово је стручни савет Министарству финансија. Причамо о угроженој категорији учесника у саобраћају, где једноставно те ствари морају да се сведу на нешто да буде приступачно. Едукација у ауто-школама није апдејтована 15 година. Нису криве ауто-школе, него правилник по којем оне раде, а за 15 година се све драстично променило", рекао је Јевтић.

Поручио је да је кључ у превенцији и да мора да се створи нова генерација возача који ће другачије перципирати саобраћај.

Разговор са Владимиром Јевтићем у целости погледајте у видео-снимку на почетку текста.

петак, 22. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње