Читај ми!

Колико су турбуленције на летовима опасне и шта се дешава са путником који не послуша упутства посаде

Ових дана осванули су драматични наслови о лету Београд–Подгорица. Јаки ветрови, турбуленције, непослушан путник који није желео да седне и стави појас, молитве и лет који траје два сата уместо 50 минута. Да ли је заиста ситуација била толико опасна и има ли разлога за страх од турбуленција?

Божидар Батуљевић из Директората цивилног ваздухопловства Србије рекао је гостујући у Београдској хроници да ситуација на лету Београд–Подгорица није ништа забрињавајуће и да се на једном од хиљаду летова се догоди да авион не слети из првог покушаја.

То, међутим, не представља никакву опасност за путнике, указује Братуљевић истичући да су пилоти који раде у националној авио-компанији "Ер Србија" искусни и да је сама Србија у врху безбедности кад је реч о летењу авионом.

"Наш Директорат цивилног ваздухопловства вредно ради на усавршавању и подизању нивоа безбедности у сваком аспекту авијације. Разумем забринутост путника, али путници морају да се распитају и прочитају, то је најбезбеднији вид превоза", рекао је Братуљевић.

На питање када турбуленција моће бити опасна, Братуљевић одговара да за 40 година није био у опасној турбуленцији, као ни један од његових колега.

"Авион поседује метеоролошки радар који му тачно одређује у коју боју сме да уђе. Турбуленција је дефинитивно непријатна и посади и путницима који не виде шта се дешава и то је разумљиво. Међутим, турбуленција не може да сруши авион, само је непријатна", објашњава Божидар Братуљевић.

Додаје и да је за сваки квар који може да утиче на кашњење, безбедност путника, припрему за ванредну ситуацију, посада у обавези да обавести путнике и уради припрему са њима.

"Ако постоји могућност да се деси, на пример, цурење горива, путници морају бити припремљени да би одреаговали без панике. Кабинска посада у сарадњи са летачком посадом то врло добро обавља", рекао је Братуљевић.

Непоштовање упутстава посаде

Када је реч о поштовању упутстава посаде током лета, Братуљевић каже да је посада обучена за то како да се понаша у случају непоштовања прописа од стране путника, по категоријама 1, 2 и 3.

"Капетан и копилот не смеју да изалзе из кокпита, али могу у комуникацији са кабинском посадом да предлажу и обавесте посаду и у крајњем случају да скрену са руте и слете на најблићи аеродром у случају да је то екстремна ситуација. Ми нисмо имали случајева да је била таква ситуација", истиче саговорник РТС-а.

Додаје да непоштовање правила од стране путника, у овом случају невезивање појаса, није опасно по остале путнике, али да он у случају повреде нема право на накнаду од стране осигурања и не може да тужи компанију.

Путници могу бити и кажњени. На пример, у случају да пилот мора да преусмери слетање на други аеродром, цео трошак наплаћује се путнику путем суда. За непоштовање правила моће бити осуђен и на затворску казну.

Цело гостовање Божидара Батуљевића можете погледати у видеу на почетку текста.

недеља, 22. децембар 2024.
-1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње