Небезбедни прелази или неодговорни возачи – да ли је несрећа на прузи код Лазаревца могла да се избегне
Трагедија на прузи код Лазаревца, када је воз налетео на аутомобил и усмртио двоје деце и једног мушкарца, поново је покренула питање безбедности на пругама. Обдукција настрадалих и ванредни технички преглед путничког возила још се чекају. Утврђено је да машиновођа није био под дејством алкохола. Упућени кажу да су за несреће најчешће криви возачи и пешаци који не поштују знаке, али и да је прегледност прелаза код Лазаревца прилично лоша.
Без речи остали су мештани Петке јуче када је путнички воз, који је ишао из Пријепоља, налетео на такси возило. Страдали су – брат и сестра од 12 и 14 година, возач таксија, а отац деце је тешко повређен.
Иако је "Инфраструктура железнице Србије" саопштила да је возач прошао на црвено светло, појавио се снимак несреће на којем се то јасно не види.
Отворена су бројна питања – да ли је путнички прелаз добро обележен, да ли је светлосна сигнализација радила, и оно најбитније – да ли је несрећа могла да се избегне.
Шта показује снимак
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја оцењује да је прегледност тог прелаза прилично лоша, гледајући леву страну, због растиња, због неког железничког објекта који је тик уз пругу.
"Такође, на снимку не примећујем да је укључена светлосна сигнализација, односно она можда јесте била укључена, али поставља се питање – ако се на снимку не може разазнати да ли је она била укључена или не, како је то изгледало ту на самом терену", указује Окановић.
Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић напомиње да свака техника може да откаже.
"Ми сад не знамо да ли овај сигнал није радио зато што се покварио сигнал, зато што се покварио пренос сигнала од места где се укључује, или није било струје", додаје Вујанић.
Није први пут да на том месту неко страда, наводе мештани. Кажу да се често дешава да машиновођа упозорава возаче да наилази воз због лоше прегледности.
Возачи и пешаци најчешће су криви за несреће
И то није проблем само на том пружном прелазу. Према подацима МУП-а, то је друга саобраћајна несрећа са погинулима на пружним прелазима у овој години.
Упућени кажу да су најчешће за несреће криви возачи аутомобила и пешаци који не поштују знаке.
"Уколико на путно-пружном прелазу постоји рампа, односно постоји светлосна сигнализација, ми смо обавезни да поступамо по њој. Уколико тога нема, онда смо обавезни да се зауставимо, и тек онда да започнемо прелазак. Имамо ситуације где је видљивост компромитована, имамо проблем са локомотивама које су неуочиљиве због боја, стања у којем се налазе, а имамо проблем са онима који краду опрему, а правосуђе даје слабе казне и због тога долази до трагедије", истиче Окановић.
Док сви прелази не буду безбедни и добро одржавани – остаје апел на опрез и возачима и машиновођама.
Коментари