Министарство саобраћаја: Проблеми са "Вансијем" све чешћи, то је недопустиво
В. д. помоћника министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за ваздушни саобраћај Верица Јечменица изјавила је да проблеми компаније "Ванси" постају све чешћи, и да је то недопустиво за компанију таквог угледа.
Верица Јечменица је у саопштењу затражила од "Вансија" објашњење поводом новог прекида у раду софтвера на аеродрому "Никола Тесла".
"Недопустиво је да готово на свака два дана на београдском аеордорму пада систем. То је неодговорно, пре свега према путницима који не заслужују такав третман, али и према држави са којом је компанија 'Ванси' склопила договор о концесији", рекла је Јечменица.
Према њеним речима, ту компанију је раније већ упозорила и од њих затражила објашњење због учесталих проблема са ИТ системом који доводе до кашњења у авио-саобраћају, да су обећали решавање проблема, али да нису одржали реч.
Подсетила је да је прошле године, током летње сезоне, због проблема са пртљагом, компанија "Ванси" кажњена, јер је ресорни министар Горан Весић одлучио да либерализује тржиште у складу са уговором о концесији, и да допусти свим земаљским оператерима да раде.
"'Ванси' је због тога изгубио тај посао, јер авио-компаније нису желеле да раде с њима. То је требало да им буде довољна опомена да уозбиље своје пословање. Али, изгледа да није. Да ли је потребно да наставимо са сличним мерама да би се компанија понашала одговорно", упитала је Јечменица.
"Ер Србија": Велика одступања од планираног реда летова
Компанија "Ер Србијa" саопштила је да је услед новог квара ИТ система који користи београдски аеродром у поподневним часовима дошло до стварања већих гужви на шалтерима за пријаву на летове, а као последица забележена су значајнија кашњења већине летова авио-компанија које полећу са београдског аеродрома, укључујући и "Ер Србију".
"Одступања од планираног реда летења у условима високе сезоне даље могу довести до потенцијалних померања аеродромских слотова од стране европске контроле летења и даљих последичних кашњења, истицања радног времена посаде, као и истицања радног времена појединих аеродрома. Због веома успореног процеса пријаве на лет, српска национална авио-компанија моли путнике да на аеродром дођу најкасније три сата пре планираног времена полетања", наводи "Ер Србија".
"Ер Србија" је путницима упутила извињење због најављених одступања, до којих долази због околности које су ван контроле српске националне авио-компаније.
Како наводе, надлежне службе "Ер Србије" предузимају све што је у њиховој моћи да се смање последице квара ИТ система београдског аеродрома по путнике.
"Сви путници који евентуално буду изгубили своје конекције, биће преусмерени на алтернативне летове", истичу из Ер Србије и подсећају да се путници за све информације могу обратити контакт центру те компаније или посетити сајт.
Коментари