Читај ми!

Колико мостова недостаје Београду и да ли је изградња нових решење за саобраћајне гужве

Сваки извештај о саобраћајним гужвама у Београду углавном почиње реченицом највише су оптерећени мостови. Последњи изграђени мостови су Пупинов 2011. и Мост на Ади 2012. године. Колико још мостова недостаје Београду и да ли је решење саобраћајних гужви у изградњи нових?

Киша која често пада ових дана, густ саобраћај плус мост добитна су комбинација за гужву. На Бранковом мосту обично је нешто мање возила него на Газели, а гужва успорава вожњу и на Старом савском мосту. Они који су стално за воланом немају дилему где је најгушћи саобраћај.

"Дефитивно најоптерећенији мост је Газела. И кад се закрчи Газела, када она стане, то почиње да се прелива на остале мостове, и дефинитивно Београду фали још неколико мостова. Ја свакодневно пређем десетине пута, 20 пута преко мостова, једноставно циркулација је, град живи на обе обале", каже таксиста Саша Кнежевић.

Помоћник директора Агенција за безбедност саобраћаја Милан Илић напомиње да повећана густина саобраћаја угрожава безбедност у саобраћају.

"Возачи имају слабију видљивост, већу нервозу, врше брзе промене саобраћајних трака. Када је већа гужва држе се и мања одстојања и растојања", објашњава Илић.

Железнички мост најстарији

Најстарији је Железнички мост, изграђен 1884, док је први друмски отворен 1934. између Београда и Земуна. Добио је име по краљу Александру Првом Карађорђевићу. Како би спречила напредовање немачке војске током Другог светског рата 1941, Војска Југославије га је срушила. На његовим стубовима, 1954. изграђен је Бранков мост.

Београд има четири велика друмска моста. Последњи су изграђени Пупинов, 2011. и Мост на Ади 2014. године.

"Пупинов мост је направљен тако да све што не мора да улази у Београд на Панчевац и не улази и то је добро. С друге стране, Мост на Ади када се буде наставила обилазница која се качи на то, сигурно ће однети већу количину саобраћаја. Оно што је за размишљање јесте да ли треба већи број мостова или треба користити реку за неки вид превоза, а можда ће и метро у неком тренутку растеретити те мостове", наводи стручњак за безбедност саобраћаја Милан Божовић.

Новац у буџету одређује да ли ће се и какви мостови градити

И новац у буџету утиче на то да ли ће се и какви мостови градити. У Београду је из годину у годину више аутомобила, показују подаци Републичког завода за статистику. Године 2010. било је око 450.000 регистрованих возила, а процењује се да их сада има више од 600.000.

"Кад се томе дода да је Газела прављена кад је на том правцу било 10.000 возила дневно, а сада има 120.000, бар два моста нам недостају и то баш недостају. Саобраћајнице које долазе до моста су проблем. Мост на Ади, кад смо га правили, коштао је око 100 милиона евра, а када смо изградили све саобраћајнице и петље то је изашло на 420 милиона евра", указује професеор Саобраћајног факултета у пензији Милан Вујанић.

До 2030. требало би да буде изграђено неколико друмских мостова. Код Аде Хује је још у фази пројектовање, иако је било најављено да ће изградња почети још 2019, а рок је затим померен за почетак 2023.

Планира се и мост преко Дунава који ће повезивати обилазницу са Панчевом. Али, како стручњаци кажу, није битно само изградити их, већ одабрати право место, прилагодити постојећем саобраћају и потребама града. А о потребама јасно говоре свакодневне гужве у саобраћају.

понедељак, 01. јул 2024.
34° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару