Београдски метро - до краја године радови на изградњи депоа на Макишком пољу
Уговор о услугама ране операторске помоћи на пројекту изградње београдског метроа, потписан је између Секретаријата за јавни превоз Града Београда, ЈКП "Београдски метро и воз" и француске компаније за управљање јавним превозом. На будућем градилишту у току су геолошка испитивања тла, како би се до краја године наручиле машине, дуге око 100 метара, специјално прављене за копање тунела београдског метроа.
Милион и по кубика песка и ломљеног камена до сада је насуто на Макишком пољу. Терен је подигнут за два до четири метра.
Уговори са кинеском компанијом која ће градити депо, ступиће на снагу за неколико месеци, а радови би требало да почну до краја године.
"Припремили смо анекс за пројектовање зграда, путних прелаза, шинске инфраструктуре. Депо ће имати шест зграда, најважнија је оперативни центар из кога ће се управљати првом и другом линијом, односно возовима који неће имати машиновође, већ ће бити потпуно аутоматизовани", каже Андреја Младеновић, директор ЈКП "Београдски метро и воз".
Испитивање тла
Француска компанија ће обезбедити све системе, сигнализацију, шине и возове, а оператор који управља метроом у Паризу помоћи ће, између осталог, у припреми документације.
"Сматрамо да је у години када ћемо започети преговоре о закључивању уговора о првој линији и првој фази изградње београдског метроа, та врста ране операторске помоћи кључна. Планирамо да отпочињањем преговора са 'Паувер чајном' и 'Алстомом' за неколико месеци будемо спремни да потпишемо уговор о изградњи прве линије и прве фазе", наводи Младеновић.
Према његовим речима, то је 16 километара са 16 станица, што је најважнији моменат у изградњи београдског метроа.
У току су геолошка испитивања тла, урађено је више од 600 бушотина како би се до краја године наручиле две кртице.
Огромне машине, дуге око 100 метара, правиће се специјално за копање тунела београдског метроа.
Коментари