Младеновић о објектима на траси метроа: Не могу се увек избећи расељавања, на другој линији их има више

Директор ЈKП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић каже за РТС да је уверен да ће ове године потписати уговор за прву и другу фазу прве линије метроа, а већ следеће године за другу линију. Поручује да су то капитални пројекти који захтевају озбиљну припрему. Објашњава и да ли ће бити расељавања објеката који се нађу на трасама будућег метроа.

Последња вест о градњи метроа била је да су потписана два уговора која представљају два корака ближе првој линији метроа.

"То су врло важна два споразума, односно један уговор и један протокол. Овај уговор је консултантски и он је потписан са 'Алстомом'. Ми ћемо на изградњи 'Београдског метроа' имати два кључна партнера – један је 'Power China', кинеска компанија која ће радити грађевинске радове, и француску компанију 'Алстом' која ће обезбедити све системе, сигнализацију, шине и наравно возове", наводи Младеновић.

Указује да је тај уговор увод у главни уговор за прву линију.

“Ми смо у завршној фази ревизије самог идејног пројекта и студије изводљивости и очекујемо да ћемо до маја завршити ревизију. Тако да почињемо и саме преговоре о закључивању уговора и са 'Power China' и 'Алстомом' за прву фазу прве линије", додаје Младеновић.

Хоће ли бити експропријације на трасама метроа

Проценитељи су већ били у кућама који се налазе на траси будућег метроа. Младеновић истиче да су припремни радови за изградњу метроа врло сложени и опсежни.

“Ми имамо велики број радњи које морамо да предузмемо да би дошло до оног најважнијег – то је да почнемо да копамо тунеле и градимо саме станице. Само пројектовање траје између две и по до три и по године. Геолошка истраживања преко 600 бушотина је урађено у нашем главном граду. До сада никада такво једно геолошко истраживање у главном граду није рађено. Радили смо вештачење целе трасе прве линије, почели смо и другу линију. То значи да смо све објекте где ће проћи траса метроа вештачили да видимо да ли градња метроа и колико може да утиче на њих у неком будућем периоду", поручује Младеновић.

Наводи да иако су желели да избегну самом трасом метроа, не могу се увек избећи расељавање и неки објекти који се налазе на позицијама где ће бити станице.

"Прва линија нема тај велики број случајева, на другој ће бити можда мало и више, јер она ће ићи кроз неке делове града где ћемо морати да вршимо неке експропријације. Али то је нешто што је неминовно. Ми смо сада процењивали одређену вредност објеката, у току је један изузетно важан план расељавања", додаје Младеновић.

"Недопустиво да се крене са радовима и појаве се проблеми"

Указује да је недопустиво да се крене са радовима и да се онда појаве неки проблеми, већ да се о свему унапред мисли.

"Зато овај период можда делује да се ништа не ради, а ради се много тога. Те радње све морају да се прођу, морају да се заврше. Kада кренете да копате, односно кад кренете да градите станице, то стајање је много скупо. Можете и тада да станете, али тада вас то много кошта, зато што имате кредит, имате извођача, имате много пенала, имате машине, људе које стоје, ви то не смете да дозволите. Зато ми сада у овом периоду до почетка изградње имамо низ радњи које морамо да предузмемо да бисмо били спремни", објашњава Младеновић.

Наводи и да су у буџету предвиђена средства за набавку две ТБМ машине или такозване кртице, као и да је уверен да ће оне ове године бити наручене.

"Те машине ће бити спремне за једну годину дана од дана када их наручимо. Ја се надам да ћемо то успети ове године. Онда крећемо да копамо и да градимо станице. До тог тренутка ви морате све да припремите", напомиње Младеновић.

Указује да ако се само погледа једна линија "Београдског метроа" она има 21 километар, 21 станицу, 16 шахтова.

"То су капитални објекти који ће се градити у наредних шест или седам година. То су објекти који подразумевају 21 или да кажемо мање 18 вишеспратница под земљом. Само помножите колико траје зидање једне вишеспратнице са четири или пет спратова. Сада замислите када то радите под земљом. Значи, то је процес рада који је врло компликован, сложен, врло одговоран. Подразумева одређене механизме и провере које морају да уследе пре тога, пре почетка градња", наводи Младеновић.

“Уверени смо да ћемо ове године потписати уговор за прву фазу прве линије и за другу фазу, да ћемо наручити ове кртице, да ћемо већ следеће године потписати уговор за прву фазу друге линије. То су велике ствари за овај град и ја се надам да ћемо испоштовати оне рокове које смо у јавности изнали по питању пуштања самог метроа", поручује Младеновић.

Зашто касне поласци БГ воза

А док чекамо метро, оно што и је наша реалност је "БГ воз". Многи су се жалили на то да нису редовни поласци или да касне.

"Град Београд и Секретаријат за јавни превоз чине све што је могуће, имамо уговор са 'Србијавозом', са оператером, да ти поласци буду редовнији, односно да нема кашњења. Они су изазвани углавном проблемима са самим возним парком. Ја се надам да ће управо Експо, који отвара заиста широке могућности, отворити тај део који се тиче обнове возног парка 'БГ воза'. Градиће се тај наставак, односно екстензија од Земунског поља ка аеродрому, Националном стадиону и Експо центру. И сигурно је да ће морати нове композиције за Експо центар да се наруче. У том смислу ће се обновити и зановити возни парк", објашњава Младеновић.

Наглашава и да се "Србијавоз" на дневном нивоу бори са старошћу возног парка.

"Углавном зато и долази до неких испадања композиција, немогућности да се убаце резервне. Велико извињење нашим суграђанима што се некада деси да дође до неког одлагања одређених полазака или кашњења", закључио је Младеновић.

петак, 22. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње