Пилоти нису поступили по наредби - први резултати истраге инцидента у вези са летом "Ер Србије"
Више јавно тужилаштво у Београду наложило је полицији да утврди околности незгоде у недељу, када се авион за Диселдорф вратио на Београдски аеродром због врло озбиљног оштећења. Центар за истраживање несрећа у саобраћају и даље испитује инцидент. "Ер Србија" је саопштила да прекида сарадњу са "Маратон ерлајнсом" који им је изнајмио авион.
Оштећења на авиону су толико озбиљна да није реч о инциденту, већ удесу, кажу у Центру за истраживање несрећа у саобраћају.
"Оно што је несумњиво утврђено и што могу да поделим са вама то је да је Контрола летења дала јасно упутство пилотима на који део писте да изађу пре полетања, а да они ту информацију, односно наредбу нису испоштовали то већ усмерава нашу истрагу на одређени правац. Али није то једино чиме ћемо се бавити. Много је већа ширина овог случаја", рекао је Директор Центра за истраживање несрећа у саобраћају проф. др Небојша Петровић.
"Ер Србија" је саопштила да прекида сарадњу са компанијом "Маратон ервејз".
"Ово је био веома озбиљан инцидент, свесни смо потенцијалних последица које су могле да се догоде. Зато смо врло брзо донели одлуку о прекиду сарадње са Маратон ерлајнзом, без обзира на то што је сертификована европска авио-компанија. Одлука је била неопходна, јер је безбедност наших путника на првом месту. Чекаћемо финалне резултате истраге, али овај корак је био неизбежан", рекао је генерални директор "Ер Србије" Јиржи Марек.
Истрага коју спроводи Центар за истраживање несрећа у саобраћају биће састављена из два дела. Прво ће бити прикупљене информације и подаци домаћих институција и органа из области ваздухопловства, док је за други део истраге потребно да се доставе информације из још пет земаља - Пољске и Италије - одакле су пилоти, Данске, где је авион регистрован, Бразила где је произведен и Грчке одакле је "Маратон ервејз". Истрага ће према проценама трајати најмање три месеца.
"Све те земље могу да узму учешће могу и да се прикључе нашој истрази ако желе било преко предстваника или директног учесника у нашим радним тимовима, али свакако су у обавези да нам достављају податке који су нам потребни да би ми заокружили целину свих инфомрација које су нам потребне. Тај процес је нешто дужи од процеса који ми спроводимо у нашој земљи", каже директор Центра за истраживање несрећа у саобраћају проф. др Небојша Петровић.
Више јавно тужилаштво у Београду, у сарадњи са Управом криминалистичке полиције, утврдиће све околности у вези са принудним слетањем авиона.
"Полицији је наложено да утврди шта се критичном приликом догодило, као и да се идентификује евентуално одговорно лице. Посебно је потребно да се провери на који је начин дошло до критичног догађаја, тачније оштећења авиона, да ли је у било ком тренутку лета била угрожена безбедност путника и посаде, да се обаве разговори са запосленима у СМАТС Контроли лета, са пилотом и посадом авиона", наводи се у саопштењу Вишег јавног тужилаштва.
Сви путници са лета ЈУ324 од 18. фебруара 2024, имају право на одштету и надокнаду трошкова - а могу да их остваре ако се пријаве посебним формуларом који ће бити доступан на сајту "Ер Србије".
"Ми ћемо контактирати све путнике из авиона, упознати са процедуром шта да ураде и како да попуне формулар. Приоритетно и у складу са нашим регулативама предузећемо одговарајуће мере", Јиржи Марек, генерални директор "Ер Србије"
У авиону који је у недељу полетео са аеродрома Никола Тесла за Диселдорф, било је 106 путника.
Коментари