Читај ми!

РАТЕЛ: Мобилни оператори побољшали услуге, близу смо европског врха

МТС, А1 и Јетел остварили су побољшање квалитета услуга у Србији и приближили се горњем стандарду мобилних оператора у европским земљама које су већ увеле 5Г технологију, указује анализа РАТЕЛ-а. Простор за напредак је у пружању услуга у железничком саобраћају. Бранко Мирковић, представник РАТЕЛ-а, каже за РТС да је циљ истраживања био да корисници имају независан приступ информацијама, а оператори увид где могу да унапреде услуге.

Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) је у периоду од септембра до децембра 2023. године спровело упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа сва три оператора (МТС, А1, Јетел) мобилних електронских комуникационих мрежа – "бенчмарк" мобилних мрежа.

Руководилац службе за мреже, услуге и електронску опрему у РАТЕЛ-у Бранко Мирковић каже за РТС да је крајњи циљ истраживања да корисници на објективан и независан начин имају увид у квалитет услуга које пружају мобилни оператори у Србији.

Описује да је стратегија мерења и анализе озбиљна и да процес траје најмање три месеца, а да му претходи ангажовање независних европских агенција које спроводе истраживање на терену.

"Како то изгледа у пракси? Возила у којима је постављена мерна опрема иду кроз Србију унапред дефинисаним рутама. Опрема је идентична за сва три мобилна оператора и истовремено се мере различити параметри који утичу на услуге које се пружају крајњим корисницима", наводи Мирковић.

Како и где се спроводи анализа

Мерењима су обухваћени градови, путеви и железничке пруге широм Србије, а спроводе се већ седам година. 

Мирковић истиче да је овогодишњи пројекат најобимнији и да је анализом обухваћено 55 градова, 17.000 километара путева, и више од 1600 километара пруга.

Методологија мерења подразумева да се анализирају квалитети преноса говорних услуга и преноса података, а расподељена су према различитим градовима, путевима и пругама.

"Градови могу бити мали, средњи и велики, а постоје и комплементарне зоне или 'хотспотови', где има много корисника, попут Београда, Новог Сада или Ниша. Тако је и у случају железничких пруга. Путеви су подељени на ауто-путеве, главне и руралне путеве", појашњава представник РАТЕЛ-а.

Резултати одлични, простор за напредак у железничком саобраћају

Саговорник РТС-а наводи да је у овогодишњој анализи приметан тренд пораста квалитета услуга коју МТС, А1 и Јетел пружају крајњим корисницима.

Сви оператори задовољавају критеријуме анализе у случају говорних услуга, док су МТС и А1 постигли скоро идентичне резултате.

"Простор за напредак је у пољу железничких коридора, где су резултати испод очекиваних нивоа. Надам се да ће нешто да учине у наредном периоду по том питању, поготово што је све више железничких коридора", сматра Мирковић.

Наглашава да је из године у годину видљив напредак оператора, а када се изведе средњи просек за 2023. годину, одступање од теоријски максималног резултата (100 бодова/процената) је око 10 одсто, што је горњи ранг у поређењу са европским земљама.

"Ако сам рекао да је сврха резултата да корисници имају независан приступ информацијама о квалитету услуга оператора, тако и сами оператори из ових анализа могу да закључе где мреже раде добро, а где треба да се унапреди и промени начин рада", закључује Бранко Мирковић из РАТЕЛ-а у разговору са РТС.

 

четвртак, 21. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње