Читај ми!

Захтев да се ограничи цена најјефтиније авио-карте, да ли летење за 20 евра постаје прошлост

Француска влада је предложила минималну уједначену цену авио-карата за све компаније, како би се елиминисала могућност нискотарифних летова. И Британци и Швајцарци су се сложили да није више изводљиво куповати карте које коштају 10 или 20 евра, а све правдају превеликим бројем таквих летова, што угрожава животну средину.

Главни и одговорни уредник специјализованог сајта за ваздухопловсто Танго сикс Петар Војиновић каже да одлука о уједначавању минималне цене авио-карте не значи крај јефтиних летова.

“Дакле, постоји неколико категорија јефтиних летова. Они ултра јефтини, који су пре свега везани као у свакој пословној активности за промоције. Никада ви, па чак ни у лоукостерима, не добијате толико јефтине летове колико су они рекламирани, јер су они резервисани за један мали проценат оних који су најбржи", рекао је Војиновић у Јутарњем програму РТС-а.

Наводи и да је у Француској већ актуелна прича око забране краћих летова унутар Француске, који могу да буду обављени железницом, у трајању до два и по сата.

Идеја је да то допринесе смањењу емисије штетних гасова, али то је, каже Војиновић, контроверзно. Напомиње да авијација јесте велики загађивач ваздуха, али да у односу на неке друге "прљавије индустрије" није највећи.

"Хајде да карикирамо - живот планете зависи од тога да сви летови стану, дакле да се нешто драстично деси око омотача, односно да се смањи ефекат стаклене баште. И економија света би стала и то би дакле био већи проблем у функционисању и одрживости планете него екологија“, рекао је Војиновић.

Наводи да је, што се тиче француског предлога, упитно да ли ће се гласачи побунити ако авио-карте поскупе у следећих 5-6 година, па се то опет врати на старо.

“Видећемо. Авио-индустрија, односно произвођачи мотора за авионе, иду ка томе да мотори, односно авиони кроз моторе буду погоњени биогоривима. И то је један од начина који може заправо да допринесе смањењу емисије штетних гасова“, каже Војиновић.

Додаје да је Француска вероватно реаговала на тренд пораста путника у авио-саобраћају од краја короне, због чега су и авио-карте поскупеле.

“Путници су се вратили у ваздух, односно лете авионима много, много више него чак и пре короне“, рекао је Војиновић.

Напомиње да су трошкови авио-саобраћаја сада скупљи и да ће разне авио-компаније свакако повећавати цене карата.

"То ће се десити незнатно, али никада више, и за то се слажу и директори тих највећих лоукост авиокомпанија, неће бити оних ултра лоукост цена карата - када они имају неке масовне промоције, када уводе нове линије, промовишу нове градове, од један-два евра“, истиче Војиновић.

Додаје да ће се гужва на небу смањити следећих неколико година, са повећавањем цене карата и капацитета у другим врстама саобраћаја, али да авио-саобраћај остаје без конкуренције.

“Он је чињенично и доказано најбезбеднији, најпрактичнији и најбржи вид саобраћаја. Не само за људе, већ и за терет. И да, он можда, уколико постоје адекватне алтернативе, пре свега у контексту екологије, у виду железнице, нема смисла толико на нивоу интра саобраћаја великих држава, али је и даље јако битан“, каже Војиновић.

петак, 08. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње