Читај ми!

РАТЕЛ започиње упоредна мерења квалитета услуга мобилних оператера

Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) обавестило је операторе мобилних комуникационих мрежа у Србији и кориснике да ове године спроводи свеобухватна упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга доступних крајњим корисницима мобилних комуникационих мрежа.

РАТЕЛ од 2017. године спроводи свеобухватна упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга доступних крајњим корисницима мобилних комуникационих мрежа (бенчмарк), а ове године започиње реализацију седме  националне бенчмарк кампање, наводи се у саопштењу РАТЕЛ-а.

Указују да, с друге стране, компаније, у овом случају оператори, спроводе бенчмарк тестирања по сопственој методологији мерења и бодовања, која није стандардизована, па самим тим резултати различитих кампања нису упоредиви.

Из РАТЕЛ-а кажу да су то углавном  кампање по методологији "crowdsource" која се заснива по принципу узорковања, анализирају само неке од параметара услуга преноса података и углавном нема радио параметара.

"Узорковање није ближе појашњено, а претпоставка је да се обавља у градским срединама где је највећа концентрација корисника који су платежно способни, јер по природи ствари оператори немају економски интерес да пружају услугу у неразвијеним крајевима, па самим тим бенчмарк мерења не спроводе у таквим подручјима, што ствара погрешну слику о заступљености и расположивости њихових услуга по територији Србије у целости", наводи се у саопштењу РАТЕЛ-а.

Указују да РАТЕЛ и ове године спроводи бенчмарк мобилних мрежа у Србији, па је, како кажу, ово прилика да оператори мобилних комуникационих мрежа у Србији, под унапред познатим, фер и транспарентним условима, поново покажу доступност, расположивост и квалитет услуга у својим мрежама, a корисници ће моћи да се упознају са упоредивим резултатима.

"Једна од законских обавеза РАТЕЛ-а је да се стара да обезбеди висок ниво заштите корисника, у складу са утврђеним циљевима. Тако се посебно води рачуна о давању јасних обавештења у погледу објављивања услова коришћења јавних електронских комуникационих услуга и пружања упоредивих обавештења крајњим корисницима од стране оператора", наводи се у саопштењу РАТЕЛ-а.

Указују да РАТЕЛ подстиче додатне инвестиције и даљи развој телекомуникационог тржишта кроз заштиту конкурентности у пружању услуга у мобилних комуникационим мрежама, те на поуздан и непристрасан начин информише кориснике о квалитету мобилних услуга у Србији.

петак, 10. јануар 2025.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње