Ваздухопловне власти: Већина жалби путника решена, ускоро решење и за буку коју праве јутарњи летови
Захваљујући инфраструктурним улагањима у аеродром "Никола Тесла" и отварању нових авио-линија, премашена су сва очекивања када је реч о ваздушном саобраћају у Србији, рекао је за РТС Жарко Катанчевић, начелник за управљање у ваздушном саобраћају у Директорату цивилног ваздухопловства.
Ова сезона је премашила сва очекивања, број полетања и слетања је драстично повећан. "Ер Србија" је превезла три милиона путника, а до краја године се очекује и седам милиона путника са београдског аеродрома.
"То је све захваљујући инфраструктурним улагањима, на Аеродрому 'Никола Тесла' саграђена је нова писта после 60 година, постојећа писта се реконструише, 'Ер Србија' је набавила модерну флоту и повећала број дестинација и линија, што све доводи до унапређења ваздушног саобраћаја у Србији", рекао је за РТС Жарко Катанчевић.
Што се тиче права путника, у Србији важе потпуно иста правила као и у ЕУ. Регулативе су потпуно усаглашене, и наши путници имају иста права као они у Француској или Немачкој.
"У случају отказа или померања летова, авио-компанија је дужна да обезбеди повраћај новца уколико путник то жели, или заменско путовање. Уколико жели заменско путовање, може да добије бесплатне оброке, телефонске позиве, такси од аеродрома до хотела, ноћење и заменску карту. Такође има право на рефундацију зависно од дестинације од 250 до 600 евра, а Директорат је ту као саветодавно тело", објашњава начелник за управљање у ваздушном саобраћају у Директорату цивилног ваздухопловства.
Више од 70 одсто успешно реализваних жалби путника
Путник се прво обраћа авио-превознику и има рок од 60 дана, уколико авио-компанија не одговори онда се путник обраћа Директорату за додатна објашњења.
"Имамо преко 70 одсто успешно реализваних жалби путника, највише су се жалили на кашњења. Отказивање летова може да се догоди у два случаја. Путник нема право на рефундацију у случају појаве више силе тј. екстремних временских непогода и грмљавине на аеродрому јер је тада на снази забрана точења горива, имали смо отказ система летења у Великој Британији чиме је било обухваћено преко 2.000 летова, ерупције вулкана и сл", каже Катанчевић.
Ускоро решење за буку коју стварају јутарњи летови
Када је реч о буци на коју се жале грађани бежанијских насеља, начелник за управљање у ваздушном саобраћају каже да имамо три категорије летова.
Прва категорија су летови у прелету изнад наше земље и ту је бука занемарљива, али је нама у интересу да се они што мање налазе у нашем ваздушном простору како би и загађење било што мање.
Друга категорија су летови на малим висинама, до 1.000 метара. Исто као и у друмском саобраћају, имамо неодговорне појединце па смо тако имали ситуацију прошле године да се један хеликоптер спустио готово до површине реке Увац, због чега су се удавили неки белоглави супови, а због чега је ту сада на снази забрана летења, осим уз посебну дозволу Завода за заштиту животне средине.
У трећу категорију спада категорија летова полетања и слетања са београдског аеродрома. Ту имамо путничке авионе и карго којима је забрањено да лете ка граду.
"Што се тиче путничких авиона, руте по којима они лете, а на које се жале грађани појединих насеља доноси 500 килограма мање горива по полетању, а на нама је да видимо како да заштитимо од буке грађане Бежанијске косе и новобеоградских блокова. Иначе, ова процедура је забрањена за коришћење између 22 сата увече и 6 часова ујутру. Период на који се грађани жале је између 6 и 7 ујутру, имали смо састанке, и очекујемо решење ускоро", рекао је за РТС начелник за управљање у ваздушном саобраћају у Директорату цивилног ваздухопловства Жарком Катанчевићем.
Коментари