Застој у ауто-школама – праве се листе чекања за возачке испите јер нема довољно испитивача
Право је време да возачи почетници мало вежбају. Под условом да су дошли на ред за полагање. Баш тако – праве се листе чекања за полагање возачких испита. Екипа РТС-а је у ауто-школама сазнала због чега.
Душица Сретеновић је ауто-школу уписала крајем године. Тестове и часове вожње завршила је у марту, а сад већ више од месец дана чека да јој јаве термин за полагање возачког испита.
"Динамика саме обуке је била сасвим коректна у договору са инструктором, два до три пута недељно, како је то одговарало нама кандидатима. Сада након те завршене обуке просто због гужве која се ствара чекам око месец дана, али надам се да ће ми се ускоро јавити из ауто-школе да изађем на испит", каже Душица Сретеновић.
У ауто-школама кажу да се у Београду сада на испит чека до месец и по дана, и до застоја долази јер нема довољно лиценцираних испитивача. Из МУП-а нисмо добили одговор на питање колико се чека и зашто, а тек долази период године када има највише кандидата.
"Прави проблеми ће настати отприлике крајем ове године и почетком наредне јер знам да на пример из ПУ Београд око десет људи ће отићи у пензију и врло тешко ће бити надоместити те кадрове. Други проблем је што сви испитивачи немају идентичне квалификације, испитивач који има Б, Ц, Д не може да испитује А категорију, тако да људи који праве планове за спровођење испита немају ни мало лак задатак", објашњава председник Асоцијације ауто-школа Србије Милан Крстић.
Кандидати због чекања морају да узимају и додатне часове
Кандидатима је важно да одмах после практичне наставе изађу на полагање, у противном морају да узимају додатне часове.
"Уколико не положим сада опет ћу се пријавити на испит и вероватно ћу чекати исто око месец дана, могуће је и више, колико чекам и сада да ми се јаве из ауто-школе. Лекарско уверење важи шест месеци, а како се то пролонгира вероватно ће ми и оно истећи, тако да ћу морати да идем да урадим тај преглед и да добијем то уверење. То исто ствара додатни трошак, као и сами додатни часови", каже Душица Сретеновић.
"Ми смо били контруктивни у том смислу да смо динамику спровођења обуке прилагођавали првом испиту, али прави проблем настаје тек када кандидат треба да понови испит. Нема начина да тај кандидат одржи ниво на коме се налазио ван школе, а узимање додатних часова баш није популарно, јер додатно финансијски оптерећује кандидате. И онда долази до незадовољства људи зашто кад су најспремнији не могу да изађу на испит", поручују из ауто-школе.
У идеалним условима, до возачке дозволе би могло да се дође за три месеца, сада за најмање шест. У мањим градовима ситуација је још тежа, па се на пример у Крагујевцу само на полагање возачког испита чека и до четири месеца.
Коментари