Возачи ГСП-а имају паник тастер, како је дошло до несреће на линији 56

Путници из аутобуса на линији 56 који су лакше повређени синоћ, када је за воланом преминуо возач, опорављају се. Колеге и пријатељи још су у шоку због свега што се догодило. У ГСП-у кажу да возачи иду на редовне здравствене контроле и да имају паник-тастер у кабинама. Нажалост, неке несреће не могу да се спрече.

Возач градског превоза на линији 56, који је у току вожње преминуо, више од 20 година радио је у тој фирми. Обавезан лекарски преглед урадио је 10. октобра прошле године и добио уверење да је способан да вози, кажу у Градском саобраћајном предузећу.

"Није се жалио да је имао неке потешкоће, последње две недеље имао је доста слободних дана, тако да доста није радио тако да не можемо да кажемо да је умор у питању", каже Славица Стевановић из ГСП-а.

У свим возилима јавног превоза постоји паник-тастер за гужву у саобраћају, незгоду, па и за случај да возачу није добро. Он има право да заустави возило и позове Хитну помоћ, а онда да јави диспечеру који шаље другог возача. Преминули колега синоћ није притиснуо паник тастер, тврде у ГСП-а. Возачи лекарски преглед обављају на сваких годину дана. Посао професионалних возача сматра се стресним и ризичним.

"Лекарски преглед може да утврди да ли постоје нека стања која су акутна или хронична и која га онемогућавају да вози. Ја не знам шта је тачно узрок јучерашњег погоршања стања возача који је преминуо, али такви догађаји су могући јер ви не можете баш комплетно да предвидите шта ће се дешавати", напоменуо је проф. др Медицинског факултета Петар Булат.

Ни дугогодишње искуство у саобраћају не значи много јер су лекарски критеријуми оштрији за професионалне возаче зато што су они одговорни за безбедност путника и других учесника у саобраћају. Критеријуме на основу којих се издаје уверење да ли је возач способан да вози прописује Правилник.

Булат је рекао да то подразумева преглед лекара специјалисте медицине рада, преглед очног лекара, преглед лекара оториноларинголога и преглед психолога и психијатра.

"Ако опредељени лекар возача процени да стање није добро, он може да уведе ограничење и да тражи да се и чешће раде лекарски прегледи, исто тако шефови у погонима ако процене да возач има пропусте у раду, да је деконцентрисан, да је често на боловању могу да траже циљане лекарске прегледе", каже Стевановићева.

Лекар попуњава образац о здравственом прегледу возача, у којем се наводи да ли особа испњава услове за професионалног возача и тај допис се шаље МУП-у. Ако се утврди да возач више није у стању да вози, не добија отказ, тврде у ГСП-у, већ се распоређује на друго радно место.

петак, 22. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње