Повереник за заштиту података о личности: Грађани се највише жале на МУП
Повереник за заштиту података о личности Милан Мариновић истиче да су 2022. године имали већи број притужби грађана у вези са заштитом података, најчешће на Министарство унутрашњих послова. Наглашава да су спровели и више инспецијских надзора над онима који обрађују наше податке.
Поводом Дана заштите података о личности, у Привредној комори Србије разговара се о томе да ли они који рукују нашим подацима испуњавају све законске обавезе.
Повереник за заштиту података о личности Милан Мариновић рекао је за РТС да у односу на претходни период на "бољи" начин штитимо наше податке, као и да се "свест о ситуацији у том делу полако и сигурно мења".
Мариновић каже и да статистика показује да се све више грађана обраћа Поверенику.
"Желим да тумачим да је то последица чињенице да су свеснији на које начине Повереник може да заштити њихова права. У 2022. години, имали смо већи број притужби грађана и инспекцијских надзора које смо спровели над онима који обрађују наше податке", објашњава Мариновић.
Додаје и да се грађани, у својим притужбама, најчешће жале на Министарство унутрашњих послова.
Као решења, Мариновић наводи да је потребно мењати Закон о заштити података о личности, али и да грађани треба да буду "буднији".
"Повереник је ту да штити право на заштиту података о личности, али пре свега грађани треба да воде рачуна о својим подацима, јер су они ти који их поседују. То је њихова имовина. Као што новац не остављате на сваком кораку, не треба ни податке", наводи Мариновић.
Очекује да ће и средином ове године бити донета Стратегија заштите података о личности.
Коментари