Замена старих дизел возила за "еуро 6" мотор, како до субвенције
Свако ко има старо дизел возило ускоро ће од државе моћи да добије субвенцију од око 2.000 евра за куповину аутомобила. Влада Србије је донела "Програм за заштиту ваздуха" и у оквиру тога су предвиђене мере да се дерегиструје одређени број аутомобила, а то су аутомобили еуро 1, 2 и 3. Сви они који поседују те аутомобиле и буду их рециклирали оствариће услов за добијање субвенције за куповину аутомобила који су еуро 6 норме и издувних гасова, рекао је за РТС директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
Како се наводи у "Програму заштите ваздуха", подстицаји за набавку еколошки чистијих возила износиће 2.100 евра за куповину путничког аутомобила, 2.500 евра за куповину лаких теретних возила и 2.900 евра за куповину аутобуса.
То су износи који су предвиђени програмом а грађанима је најинтересантнији износи предвиђен за куповину путничких аутомобила. Агенција се тренутно бави тиме како све то повезати, како електронски убрзати процедуру за грађане када дође до реализације ових мера.
"Циљ је да се смањи загађење склањањем са улица управо оних аутомобила који највише загађују, због тога је идеја да се ти аутомобили рециклирају, а субвенција искористи за куповину другог половног аутомобила. Значи, мера није за куповину само нових аутомобила, главни услов је да се купи аутомобил еуро 6 норми", објаснио је Стаматовић.
Агенција за безбедност саобраћаја ће спроводити ову процедуру а Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре ће обезбедити средства.
"Све се ради у сарадњи са Министарством за саобраћај и Министарством за заштиту животне средине. Реализација овог програма се очекује почетком 2024. године и предвиђено је да се реализује у више година", рекао је Стаматовић.
Просечна старост аутомобила око 17,4 године
Од половњака у Србију се највише увозе дизелаши. Тако је и 2020. и 2021. године увезено по више од 100.000 дизел возила, а у прошлој години више од 80.000.
"Само током прошле године је увезено 165.000 аутомобила у Србију, а просечна старост аутомобила који се возе је око 17,4 године, и то је оно што треба да решавамо. Желимо да на улицама буду млађи и технички исправни аутомобили. На првом месту је безбедност свих учесника у саобраћају", истакао је Стаматовић.
У првом циклусу требало би да се занови око 140.000 аутомобила а толико аутомобила би требало да буде и рециклирано.
Србија је једина држава у региону у којој је и даље дозвољен увоз аутомобила који испуњавају Еуро 3 норму, док је у осталим земљама еколошка норма Еуро 5 мотор.
"Програмом је предвиђено да се од 2024. године стандард подигне прво на еуро 5 норму, а потом и на еуро 6", рекао је за РТС директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
Коментари