Пословни морал услов за успех

Високи професионални стандарди, етичност у пословању, култура пословног понашања и одговорност према потрошачима, наследили су рекламирање доброг производа у трци са конкуренцијом. Готово све компаније у Србији те вредности сабрале су у Кодексима пословне етике.

У савременом свету пословни морал постаје један од најважнијих услова за успех. Високи професионални стандарди, етичност у пословању, култура пословног понашања и одговорност према потрошачима, наследили су рекламирање доброг производа у трци са конкуренцијом.

Готово све компаније у Србији ове вредности сабрале су у Кодексима пословне етике, правилима понашања којих се морају придржавати сви запослени. Тако, љубазно и одговорно понашање, лојалност послодавцу и поштовање колега и клијената нису само очекивања већ и радна обавеза.

"Одећа мора да буде чиста и примерена годинама, полу и годишњем добу. На посао долазите на време. Не отварајте туђе фиоке, ормане и пошту. Не вирите у папире по туђим столовима", самос су нека од правила понашања у једном јавном предузећу које ради за грађане, па им је, кажу, важно да они буду задовољни услугама.

ПР компаније Јавно комунално предузеће "Чистоћа Нови Сад" Милица Влаисављевић је истакла да се тиме што је прописан кодекс не оставља могућност да сваки запослени на свој лични приватни начин доживљава пословно понашање већ је прописано шта се очекује од сваког запосленог.

Лепо понашање и пристојан изглед више нису довољни. У трци са конкуренцијом, осим у машине, данас се улаже и у вредности које оком нису видљиве, лојаност послодавцу и услужност клијенту.

Етички кодекс понашања код запослених не толерише сукоб интереса, мањак ентузијазма, чак ни ситне поклоне задовољних клијената.

Људи личе на компаније

"Суштински се цела филозофија своди на три вредносна ослонца, буди поштен, искажи поштовање, гради поверење и све то очекуј од других. У случају Металца се за сада показује да људи личе на компаније као и компаније на људе.", рекла је директорка маркетинга у "Металцу" Надица Вујић Митровић.

Оваква врста односа према послодавцу, ипак, споро се гради у земљама које пролазе кроз транзицију.

Психолог Жарко Требјешанин је истакао да људи доживљавају предузеће место где могу да раде, да се извлаче и не доживљавају га као нешто своје.

Према његовим речима у Србији нема идентификације са фирмом која је врло јака на западу, тако да су људи тамо спремни чак да се одрекну дела годишњег одмора или празника спремни да раде ако је то у интересу фирме јер успех фирме виде као свој успех.

Истраживач комуникација Првослав Плавшић је рекао да то није питање само појединог радног колектива или организације него свих заједно, и додао је да је то државно питање јер се не ради само за своје комшије него и за свет а тамо су таква правила уобичајена.

Лично напредовање у фирми је најбоља мотивација за запослене, кажу стручњаци. Компанија мора да поштује своје запослене, и да негује коректне односе да би запослени са задовољством долазили на посао, радили га најбоље што знају и били одани свом предузећу.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 03. октобар 2024.
19° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи