Поново скупља регистрација аутомобила, Младен Алвировић објашњава када ће пасти цене половњака
Од четвртка поново скупља регистрација кола у Србији. Разлог - виша такса на коришћење возила. Тако ће рецимо за "фијат гранде пунто" регистрација бити и до 21.000 динара, а за "фолксваген пасат" стар десетак година и до 22.300 динара. Поскупели су и аутомобили, гориво, осигурање такође. Младен Алвировић из САТ-а, каже да ће тренд поскупљења аутомобила у једном тренутку стати. "Ланци производње се поново стабилизују, а самим тим значи и да ће те вртоглаве цене почети да падају, а чим крену нови да падају кренуће у половни", каже Алвировић.
Сајт Половни аутомобили спровео је анкету међу 4.960 корисника о куповини аутомобила. Највећи број испитаника, готово трећина, аутомобил купује сваких пет до десет година. Нешто мање их мења на три до пет година, а око 10 одсто купује аутомобил на десет до петнаест година. Мали, али не занемарљив проценат анкетираних, скоро девет одсто, аутомобил купује сваке године.
Најзначајнији фактор је цена, а након цене, као најважније ставке које се узимају у обзир при куповини аутомобила, са оценом изнад четири, су историја одржавања, врста каросерије и марка аутомобила.
Највећи број анкетираних купаца на сајту polovniautomobili.com планира да издвоји између 3.000 и 5.000 евра, скоро 18 одсто ће дати између 5.000 и 7.000 евра. Од 2.000 до 3.000 ће издвојити њих 14 одсто, а скоро исто толико између 7.000 и 10.000. Већина, чак 80 одсто испитаних, платиће га готовином. За куповину на кредит определиће се око 17 одсто испитанх, а два одсто планира да аутомобил купи на лизинг.
Алвировић: Тренд поскупљења мораће да стане
Младен Алвировић из САТ-а, каже да ће тренд поскупљења аутомобила у једном тренутку стати.
"Оно што видимо по западној Европи је да поједини брендови аутомобила коначно полињу дилере да снабдевају довољним количинама. Ланци производње се поново стабилизују, а самим тим значи и да ће те вртоглаве цене почети да падају, а чим крену нови да падају кренуће у половни", каже Алвировић.
Огромна појефтињења, напомиње, нису редовна ствар нигде у Европи и додаје да би огроман пад цена значио улазак у рецесију у целокупној економији.
"Може се очекивати да још годину дана потраје ситуација која се сада дешава и да онда полако почне да се решава. Не очекујем да ћемо пре следећег децембра моћи да причамо о стварним променама цена аутомобила. Онај ко сад има ауто и може да га прода за добар новац, он не може да купи бог зна шта јер је све скупо. Они који продају пред сам крај таласа, они ће профитирати, сви остали ће бити на истом", истиче Алвировић.
На питање зашто се и даље чека шест месеци на испоруку аутомобила, Алвировић наводи да се догодио савршени цунами, јер када се због короне пореметио глобални ланац снабдевања, онда се тешко врати. "Запослени нису остали на радним местима. Произвођачи аутомобила су се прилагодили томе. Сада гледамо ситуацију да ће многе марке продати исти број аутомобила, али ће зарадити више", наводи Алвировић.
"И у Немачкој више људи купује половне аутомобиле"
Напомиње да ће увек бити више људи који купују половне аутомобиле, тако је и у Немачкој. "Једно је купити ауто, а друго је живети са њим. Аутомобил може да буде стар колико год, али ако имам новца да га одржавам, онда немам проблема са тим", указује Алвировић.
Према његовим речима, увек је паметније купити јефтинији нов аутомобил, јер он захтева мање улагања током одређеног периода.
"Како год окренемо, човек мора да рачуна да не потроши последњи новац из куће, јер тај ауто мора да одржава", закључио је Алвировић.
Коментари