Читај ми!

Трошкови градског превоза већи за 30 одсто, хоће ли поскупети цена карте

Приватни превозници који обезбеђују више од 40 одсто возила јавног превоза у Београду, упутили су молбу Граду за поскупљење. Њихов аргументи и рачуница су јасни, у тренутку када су потписали анекс уговора, гориво је коштало око 160 динара по литру, а сада више од 200 динара. Да ли је могуће да превоз поскупи, а да цене карата остану исте.

Градски превоз је последњи пут поскупео 2015. године, а град у овом тренутку не планира повећање цене превоза и неће се мењати ни критеријуми за оне који се возе по повлашћеним условима, наводи се саопштењу које смо добили од градског секретаријата за јавни превоз.

Грађани са којима смо разговарали више су коментарисали услове вожње.

Првоз није скуп али је лош, каже један суграђанин.

"У односу на услуге које пружа ГСП, није мало, а у односу на то колико возача немамо, у ситуацији у коју смо дошли, рецимо да је реално", сматра суграђанка.

Други верују да ће превоз сигурно поскупети док пензионери не брину јер имају годишњу карту.

Конзорцијум приватних превозника, који у градском превозу учествује са више од 40 одсто возила, поднео је захтев за корекцију цена јер је  гориво од марта поскупело за око 30 одсто.

"Ми смо последњи захтев поднели 27. марта са повећањем цене рада од 10,34 одсто и очекујемо да ће то у најкраћем року бити испоштовано. У међувремену су се параметри стекли да се повећа за још 5-6 одсто цена рада", каже Драго Тошић из Конзорцијума приватних превозника.

По уговору који имају са Градом, могу два пута годишње да повећају цене, уколико су трошкови на основу 4 критеријума, од којих је цена горива свакако најзначајнији, порасту за више од 5 одсто.

Град је захтев превозника за повећање цена, поднет у септембру прошле године, усвојио у марту, али су трошкови у међувремену знатно порасли.

"За прва четири месеца кашњења повећања цене рада изгубили смо преко 120.000.000 динара а у овом другом кашњењу које је тренутно смо изгубили преко 200.000.000 динара. За ту цену, за то што нам је изостављено повећање, могли смо да извршимо набавку преко 20 аутобуса соло. Према ономе што смо у последњим интензивираним разговорима добили је да ће наш захтев бити усвојен на првој седници Скупштине града", објашњава Тошић.

Наплатом карата подмирује се отприлике четвртина трошкова јавног превоза у Београду, а остало се финансира из градског буџета.

Превоз би морао дарастично да поскупи уколико би Град одлучио да на тај начин  обезбеди више средстава за јавни превоз, а то се, због социјалне политике, извесно, неће десити.

петак, 22. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње