Вучић на Моравском коридору: Ауто-пут до Крушевца до краја године
Председник Србије Александар Вучић започео је посету Расинском округу и обишао градилишта Моравског коридора, ауто-пута Појате–Прељина који ће повезати путне коридоре 10 и 11. Поручио је да ће Србија наставити да гради и ради на својим важним пројектима, као што је овај.
Александар Вучић је обишао радове на изградњи моста преко Западне Мораве који се налази на деоници ауто-пута од Појата до Крушевца и најавио да ће ауто-пут до Крушевца бити завршен најкасније до нове године.
Изградња тог моста, чија је дужина око 500 метара, почела је крајем прошле године и до сада је завршено више од половине планираних радова.
Вучић је рекао да на градилишту Моравског коридора има 3.600 радника и да је за тај пројекат експропријација земљишта потпуно завршена.
"Коридори Србије" су инвеститор пројекта изградње Моравског коридора.
Вучић је истакао да је тај ауто-пут веома важан за подизање и Крушевца и Трстеника, где треба урадити индустријску зону и довести три или четири фабрике, које би биле спас за смањење незапослености у том крају.
"За нову годину сви ће имати ауто-пут од Појата до Крушевца", рекао је Вучић.
Додао да ће то много значити за привлачење инвеститора.
"Деоница од Краљева до Чачка почетком 2024. године"
Питао је директора "Коридора Србије" Александра Антића када ће бити завршена деоница од Краљева до Чачка и добио одговор да ће то бити почетком 2024, а да ће онда бити спојени градови Крушевац и Краљево, што се очекује почетком 2025. године.
"После ћемо да видимо да направимо брзу саобраћајницу до Новог Пазара", додао је Вучић.
Истакао је да је на Моравском коридору урађен најтежи део посла на првој деоници и да је све готово на првом сектору.
Честитам на томе како иду радови, поручио је Вучић извођачима радова и додао да је од 3.600 радника, око 1.700 наших грађана. Додао је да су остали радници из Индије, Турске, Бангладеша и других земаља.
Изјавио је да смо у првих пет месеци имали више људи из иностранства који су тражили радну и боравишну дозволу него током целе претходне године.
Најавио је и да ће се градити брза саобраћајница од Крагујевца до Мрчајеваца, као и да ће се градити индутријске зоне између Крушевца и Трстеника, и између Краљева и Чачка, за неколико великих фабрика које ће запослити људе у западном Поморављу.
"Ово ће бити најшири ауто-пут и потпуно дигитализован", истакао је Вучић.
Са председником Вучићем градилишта, поред Антића, обилазе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, в. д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак, амбасадорка Велике Британије у Србији Шан Маклауд, амбасадор САД Кистофер Хил и амбасадор Турске у Србији Хами Аксој.
Обиласку присуствују и представници локалних самоуправа из овог дела Србије, као и представници компаније "Бекстел Енка", која је извођач радова.
"У Крушевцу само још космодром да направимо"
На питање како види Србију за четири године, када се заврше сви тренутни пројекти и шта може рећи за пројекат ауто-пута Београд–Темишвар, Вучић је одговорио:
"Тома (Момировић) оде па најави, нити кога пита. То је фантастичан пројекат, али још није рекао где је паре нашао. Ваљда је Синиши Малом рекао и то је важно. А пошто је министар у влади, од тог пројекта не можемо да одустанемо и градићемо", навео је Вучић.
Констатовао је да ће Банат бити изванредно повезан, те додао да тек креће пројекат ауто-пута Београд–Зрењанин.
Вучић је рекао да ће се завршетком обилазнице око Крагујевца и спајањем са коридором 11 бити умрежена цела Србија.
Подсетио је да се гради и Дунавска магистрала, да ће ауто-пут према Вршцу додатно допринети развоју Панчева који је, каже, град будућности и који ће најбрже расти због индустријске зоне и квалитета фабрика које су дошле.
Вучић је казао да ће ово бити најбољи ауто-пут који повезује цео моравски део са Београдом, Нишом и западном Србијом.
Ауто-пут на "три Мораве"
Дужина Моравског коридора је 112,37 километара, на њему се гради 88 мостова и надвожњака, 29 подвожњака и 11 петљи, а биће и уређен ток Западне Мораве.
Радове изводи турско-амерички конзорцијум "Бекстел Енка", а вредност радова је 745 милиона евра.
Саобраћајница је пројектована за брзине до 130 километара на сат и биће први домаћи дигитални ауто-пут.
Моравски коридор биће и најшири ауто-пут у Србији.
Када буде завршен, спајаће ауто-пут Београд–Ниш са ауто-путем "Милош Велики" и повезаће већи број локалних самоуправа у централној Србији, а од њега се очекује да допринесе новим инвестицијама, запошљавању и знатном повећању стандарда живота становника овог дела Србије.
Моравски коридор ће повезивати сва већа насеља централне Србије имеђу Појата и Чачка – Ћићевац, Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак.
Градња Моравског коридора, тзв. ауто-пута на три Мораве, почела је крајем 2019. године.
Коментари