Руте се знају, пристаништа су одређена – када би Београд могао да добије речни градски превоз
Годинама се прича о томе да би јавни градски превоз у Београду могао да се спусти на реке. Само једна фирма конкурисала је за речни превоз у Београду, али тендер још није завршен. Руте се знају, пристаништа су већ одређена.
На конкурс Града за реализацију пројекта јавно-приватног партнерства за линијски превоз реком јавила се фирма "Беорека" д.о.о. Београд, основана средином прошле године.
У одговору Градског секретаријата за саобраћај наводе да је тендерска процедура још у току и да комисија још није одлучила о додели уговора.
Путнике би, по овом пројекту, Савом и Дунавом превозило 11 бродова. Полазили би на 20 минута и могли би да превозе седамдесетак људи. У првој фази, црвена линија један ишла би од Блока 70 преко Ада Циганлије, поред Тржног центра Галерија и испод Бранковог моста, а линија два од Земунског кеја до СПЦ "Милан Гале Мушкатировић".
Приватни партнер је у обавези да за 18 месеци од тренутка када Град обезбеди локацију, сагради марину и депо за сервисирање бродова.
Грађани које је екипа РТС-а затекла у шетњи обалом Саве, на месту где ће се налазити једна од станица будућег јавног превоза реком позитивно реагују на одлуку Града да кроз јавно-приватно партнерство овај вид саобраћаја уклопи у систем градског превоза.
У плану је да превоз рекама обухвати све општине, од Обреновца до Гроцке и Земуна. Пристаништа ће се налазити у близини аутобуских и трамвајских станица.
Предности су бројне, смањиће се гужва и загађене, а брже ће се и стизати, ако буду купљени брзи бродови.
"Ми смо хтели да видимо искуства других, па да видимо како би то могло да се прилагоди нама и нашем подсистему. Свака река и сваки пловни пут је за себе и немогуће је потпуно искористити искуства других у нашем случају", каже проф. др Радислав Мараш са Саобраћајног факултета.
Требало би да уговор између Града и компаније буде потписан на 30 година, а према тендерској документацији вредност је близу 400.000.000 евра.
Коментари