Порез на возила по годишту, не по кубикажи – колико ћете плаћати од 1. јануара
Усвојене су нове скале за опорезивање моторних возила приликом регистрације, па ће се порез обрачунавати по годишту, а не по кубикажи. То је обрадовало возаче, пре свега оне који возе старије аутомобиле. Ипак, појефтињење се односи само на возила стара од пет до 20 годинa, са запремином мотора преко 2.000 кубика.
О томе у којој ће мери нове скале за опорезивање моторних возила приликом регистрације, које су усвојене на предлог Министарства финансија, значити возачима – говори податак да је просечна старост возила у Србији око 17 година.
Славица Савичић из Министарства финансија је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекла да ће, према неким анализама, нове скале важити за око 60.000 возила.
Објашњава да ће се јефтинији порез приликом регистрације плаћати за возила стара од пет до 20 годинa, која имају радну запремину мотора изнад 2.000 кубика.
"Сви у овој групи ће имати корист. Дуже време имате неку несразмеру, они су у некој тежој позицији, тако да овим изменама сви који су у овој групи, мислим да ће бити задовољни. Али највећи износ прописаног пореза плаћају возила преко 3.000 кубика. Суштински, када примените ове проценте, чини ми се да ће они имати највећи бенефит од ових изменама", рекла је Савичић.
Колико је умањење
Објашњава да се до сада порез плаћао према кубикажи и старости, а да се овом корекцијом долази до мањих намета, јер се порез умањује за одређени проценат.
Тако ће, уместо умањења од 40 одсто, колико је било до сада, они који имају аутомобил стар од 10 до 20 година имати попуст од 65 одсто.
Они који су возили аутомобил стар од осам до 10 година имаће 40 одсто уместо 25 одсто умањења, колико је било до сада. За возила стара од пет до осам година предвиђен је попуст од 25 одсто уместо досадашњих 15 одсто.
За возила старија од 20 година умањење није мењано, те ће и даље бити 80 одсто.
"Овде се ишло на варијанту да возила старија од 20 година остану на истом ниво и да немамо никакво умањење, имајући у виду и еколошке разлоге. С друге стране, овде се водило рачуна и о безбедности на путевима. Покушали смо и те аспекте да сагледамо, да дамо умањење људима који су до сада имали велике обавезе по том основу, а да се с друге стране води рачуна и о екологији и о безбедности", каже Савичић.
Додаје да се због тога и не очекује већи увоз старијих аутомобила из иностранства.
Хибридна и електрична возила не плаћају порез
Представница Министарства финансија истиче да се са радом на овом проблему кренуло још 2019. године, а да су у претходном периоду од ове врсте пореза потпуно ослобођена хибридна и електрична возила.
Поручује да је ово министарство увек спремно да размотри све иницијативе које се односе на порезе, те да ће се наставити разматрање различитих опција, како би се пронашла права мера да сви буду задовољни.
Закон је у петак усвојен у Скупштини Србије, а примена почиње 1. јануара наредне године.
Коментари