Зашто је добро бити е-грађанин
Последњих месеци се уходавамо да постанемо е-грађани. На то нас тера реформа јавне управе, дигитализација, али првенствено потреба да са државом почнемо електронски да комуницирамо уместо да узалуд трошимо време и новац по разним шалтерима. Како нам иде, и шта знамо о е-грађанину, проверавали смо на терену.
Мноштво питања у Смедереву, једном од 16 градова у коју је држава послала дигиталну експедицију да објашњава како постати е-грађанин, односно како креирати налог који омогућава да се користе услуге државних портала.
"Када имате тај налог на порталу ви можете да користите услуге електронске управе да приступате својим подацима у Централном регистру становништва, да примате решења на е-сандуче", рекла је Драгана Бећић, помоћница директора ИТ канцеларије.
Али да би неко постао е-грађанин потребно је да претходно уз личну карту на шалтеру градске управе од службеника добије корисничко име, лозинку за приступ Порталу е-Управе, и да инсталира апликацију на мобилни телефон.
Сада постоји информациони систем који омогућава грађанима да се електронски идентификују и користе услуге е-Управе.
"Ви сада имате налог на АПР-у, на Пореској управи, на е-Управи и на икс-ипсилон сајтова. Ејд омогућава да ви имате једно корисничко име и лозинку и да са тим приступате на више портала. Наш је посао сада што ми друге институције увлачимо у тај систем – јединствени систем за електронску идентификацију тако да не морате да имате пет налога него један налог а приступаћете свим порталима", каже Бећићева.
Да користимо портал е-Управе тера нас корона која је све родитеље научила да дигитално упишу децу у вртић.
И даље најчешће служи за заказивање термина за личну карту и пасош и замену возачке дозволе. У најави је још једна услуга – бесплатан електронски потпис.
Коментари