Скоро четвртина тешко повређених у саобраћају су мотоциклисти - како безбедно уживати на два точка
Прошле године мотоциклисти су у Србији били најугроженији у саобраћају. Њих 50 је изгубило живот, а 1.000 је повређено. Сваки пети погинули у саобраћају је мотоциклиста, па надлежни апелују на возаче да чешће гледају у ретровизор и обрате пажњу на бајкере.
Ризик по пређеном километру од страдања на мотоциклу 15 пута је већи него при вожњи аутомобила.
У нашој земљи чак је 250 пута већи ризик од страдања у саобраћају него у Европској унији.
Од 2012. до 2020. године погинуло је 550 мотоциклиста, а повређено више од 12.000 хиљада.
Од почетка године страдало је већ двоје мотоциклиста, а чак 66-оро је теже повређено. Сада је нарочито тешко, јер је због ковида већина трауматолошких болница претворена у ковид центре.
"Када је у питању јул месец сваки трећи болнички кревет је заузет са неким који је возио мотоцикл или мопед. Укупно, мотоцикли чине два одсто регистрованх возила у Србији, а у проценту тешко повређених чине и 23 одсто у целокупној статистици. Односно, у укупној статистици чине 15 одсто укупно погинулих возача у саобраћају", казао је Владимир Јефтић, директор Агенције за безбедност мотоциклиста.
Највећи број несрећа догађа се због непажње возача, али и због младих мотоциликиста жељних доказивања. Многи остају тешки инвалиди.
"Подсетићу само да су лечења политрауматских повреда мозга негде од 80.000 евра до три милиона евра, повреде екстремитета, такође, могу јако скупо да коштају, да не помињемо онај део око инвалидитета. Па, сами процените да ли треба да користите заштитну опрему или не", додаје Јефтић.
Возачима савет да на време дају показиваче правца куда желе да се крећу, а мотоциклистима да кацига није довољна да се озбиљно не повреде на мотору.
Морате имати пуну опрему - чизме, панталоне, штитнике и јакну и уз велику опрезност можете бити безбедни.
Коментари