"Друмски рат" таксиста и CarGo – свако се позива на закон који му одговара

Шести дан београдски таксисти су на улици, у протестној вожњи. На њихове захтеве надлежна министарства још не одговарају.

Таксисти протесте организују због тога што, како тврде, држава не спроводи закон против "привредних друштава и удружења која незаконито, посредством апликација, обављају такси превоз".

Како је могуће да се на два драстично различита начина тумачи један закон, jer тога смо свесни већ шест дана колико траје доказивање таксиста и удружења CarGo. Ко је у праву? 

Иван Радак из НАЛЕД-а истиче да обе стране тумаче закон на свој начин. 

Указује да Устав гарантује једнакост правног поретка и да би закони требало да се тумаче на исти начин у истим ситуацијама. Међутим, каже, то овде није случај, што говори о квалитету закона.

"Ви данас имате стотине захтева ка министарствима да вам протумаче те захтеве и зато плаћате неку таксу. Други проблем је што Министарство гледа свој закон, а не онај за који је надлежно друго министарство и ту долази до преклапања надлежности и то је велики проблем у систему", каже Радак. 

У овој ситуацији обе стране гледају свако свој закон – таксисти Закон о друмском саобраћају, а CarGo други закон по којем послују.

"Они послују као удружење, они пружају помоћ на путу својим члановима. То није такси превоз. Они су нашли тај простор у закону, делују потпуно логично и легално", објаснио је Радак.

Проблем се јавља, како каже, када приликом прављења закона не позовете све оне на које ће тај закон да се односи. 

"Кад смо радили електронске грађевинске дозволе, сви су били укључени – и привреда и пројектанти и локалне самоуправе које ће то да примењују и Министарство, и добили смо закон који функционише", објаснио је Радак.

Закон није писан са свим заинтересованим странама  

Према његовим речима, овде је ситуација да закон није писан са свим заинтересованим странама.

Када закон није на тржишним принципима, када није усмерен на корисника, тај закон у пракси неће функционисати, указао је Радак.

"Овде имамо ситуацију да ли имамо закон писан на основу неке анализе, неких бројки, да ли имамо поуздане бројке – колико нам треба такси превоза, какав нам превоз треба, шта корисници имају од тог превоза", рекао је Радак.

То овде није случај, каже Радак, гледало се шта таксистима треба, шта треба удружењу CarGo и кад не питају оне који би те услуге требало да користе, очигледно имамо проблем и дешавају се овакве ситуације 

"Наравно да то није нормално, тржиште је то што показује шта је некоме потребно. Ако CarGo има толико корисника, очигледно је да је потребан и то треба имати у виду", закључио је Радак.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 24. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње