четвртак, 10.12.2009, 10:14 -> 14:41
Радници не одустају од блокаде пруге
Трећу ноћ заредом радници "1. маја" из Лапова провели су на шинама, блокирајући железничку пругу Београд-Ниш у месту Лапово Варош. Радничке захтеве јуче је подржао министар економије Млађан Динкић, који се заложио да се дуг радника намири из дела имовине фирме коју би требало продати.
Радници приватизоване грађевинске фирме "1. мај" у Лапову провели су трећу ноћ заредом на шинама, блокирајући железничку пругу Београд-Ниш у месту Лапово Варош, на Коридору 10.
"Иако је време хладно и кишовито, они се одатле неће померити док не буду испуњени њихови захтеви - исплата 11 минималних зарада и уплата доприноса за пензијско осигурање", рекао је Танјугу председник самосталног синдикта Новица Марковић.
Радници "1. маја" су до сада више пута блокирали пругу у станици Лапово Варош, а поводом најаве Јавног предузећа "Железнице Србије" да ће због великих губитака тужити власника те фирме и општину, Марковић је рекао да "свако нека ради свој посао".
"Грађани су изградили железницу, држава је дотира финансијским средствима, а ми за 11 месеци нисмо добили плате и то минималне и зато нека свако ради свој посао како мисли да је најбоље и да треба", рекао је Марковић.
Динкић подржао радничке захтеве
Радничке захтеве јуче је подржао потпредседник Владе Србије и министар економије и регоналног развоја Млађан Динкић.
Министар економије и регионалног развоја је рекао да штрајк на прузи није најбоље решење ни због њиховог здравља ни због губитака које трпи Железница, али је додао да држава у њиховом случају не може ништа да учини јер не може да намирује дугове приватних послодаваца.
Вицепремијер је обелоданио да је власник "1. маја" веома богат човек, да није у банкроту већ да је, напротив, највећи произвођач шљунка и песка у Србији.
Реч је, додао је он, о извесном Миши Омеги (Миломир Јоксимовић) који има неколико компанија у земљи, које вреде, како је рекао, милионе и милионе евра.
Динкић се заложио да се дуг радника намири из дела имовине фирме коју би требало продати што је био и начелни договор радне групе Владе Србије при Министарству рада и соициjалне политике и министра Расима Љајића који је посредовао у преговорима представника власника и запослених.
Радници тврде да је за исплату 11 минималних плата, уплату доприноса за здравствено и пензионо осигурање, као и уплату пореза власник треба да издвоји 78 милиона динара.
Грађевинско-индустријски комбинат "1. мај" пре три године је купила новосадска фирма "Аутовојводина" за 82 милиона динара, иако је, према тврдњама радника, имовина те фирме вредела много више, јер поред управне зграде и Бетоњерке, у поседу има и неколико хектара земљишта поред аутопута Београд-Ниш.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар