Михајловић: Подржавамо градњу гондоле на Златибору, али мора по закону
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије подржава градњу гондоле на Златибору, али све мора да се ради по закону, и зато је позив председника општине Чајетина Милана Стаматовића на радну акцију ради изградње гондоле, за коју нису ни поднели захтев за издавање дозволе, у ствари позив на кршење закона, рекла је министарка Зорана Михајловић.
Министарка Михајловић је у интервјуу за агенцију Бета истакла да је Министарство издало локацијске услове, Ревизона комисија дала је позитиван извештај за тај пројекат и омогућено је да се радови изводе по фазама управо због проблема са земљиштем.
"Истина је да се пред Управним судом води спор због дела земљишта преко кога треба да пређе гондола, али то не значи да изградња није могла да почне фазно, јер се тако граде и други инфраструктурни објекти", рекла је Михајловићева.
Како је навела, Стаматовићу је више пута објашњено да може да тражи дозволу за изградњу по фазама, али он то до сада није урадио. Она је додала да се труди да не коментарише његове изјаве, јер мисли да сада све ради зарад политичке кампање пошто је најавио да ће се кандидовати за председника Србије.
"Није добро рушити системске законе зарад политичке кампање", рекла је министарка и истакла да се у Србији данас грађевинска дозвола добија у просеку за седам дана.
Нигде у свету, према њеним речима, инвеститор не купује опрему пре него што има и један документ и дозволу за градњу, већ само идејно решење, као што је то учинила општина Чајетина.
"Општина је унапред купила опрему од реномиране француске компаније и она сада негде стоји, а и даље не тражи грађевинску дозволу за градњу за деонице које нису спорне", рекла је Зорана Михајловићева.
Штета од леда на рекама и железници 1,4 милиона евра
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре изјавила је да штета због леда током јануара износи 1,4 милиона евра и најавила је да ће Србија набавити два ледоломца преко Електропривреде Србије, којој су најнеопходнији због хидроелектране "Ђердап" на Дунаву.
"Током ледених јануарских дана било је ризично и за хидролектрану "Ђердап". Да смо ове године имали ледоломце, не би прошли много јефтиније, јер он кошта око два милиона евра, а одржавање и рад у оваквим зимским условима око 400.000 евра годишње. Али, мораћемо да их купимо, јер су и те како евидентне климатске промене", рекла је Михајловићева.
Србија је, према њеним речима, имала среће јер када је затражила ледоломце од Мађарске, тој суседној држави нису били потребни, па је могла да их уступи Србији по уговору који је потписан још за време Јосипа Броза Тита. Она је истакла да је укупна штета због леда током јануара на рекама и железничком саобраћају у Србији 1,4 милиона евра.
На питање како се одвија процес легализације објеката, Михајловићева је истакла да је до сада пописано 650.000 објеката, а легализовано 50.000.
"План је да се попис нелегалних објеката заврши за неколико месеци и зато је локалним самоуправама и градовима, који су надлежни за тај посао, Влада Србије притекла у помоћ и одобрила запошљавање 1.100 људи који имају задате квоте колико решења дневно треба да потпишу", објаснила је министарка.
Када се заврши попис то ће, како је додала, до сада бити прва база података о изграђеним објектима у Србији.
Упитана да ли ће држава морати да притекне у помоћ локалним самоуправама и градовима када започне рушење нелегалних објеката, којима су заузете обале река, она је рекла да Закон о озакоњењу није закон о рушењу, већ помоћ грађанима да јефтино озаконе своје нелегалне објекте.
"Извештај радне групе о Актору је завршен"
Зорана Михајловић је изјавила да је Радна група усвојила коначан извештај о деоници Коридора 10 на којима ради грчка компанија "Актор" и да ће извештај добити у понедељак. У интервјуу за агенцију Бета истакла је да je министарство било принуђено да се укључи у проблем с кашњењем радова на делу Коридора 10 зато што инвеститор, Коридори Србије, није радио свој посао.
Председник "Актора" је доставио нови план динамике радова, а одлука о томе да ли ће бити настављена сарадња с том фирмом биће донета, како је најавила министарка, после састанка 8. фебруара.
"Са Актором постоји четири уговора. Није то мала фирма, ради свуда у региону, али чини ми се да има одређених финансијских проблема и да није ангажовала довољно радника да би завршила ту деоницу, већ селе раднике с једног на друго место. Од укупно 48 километара ауто-пута на колико рада, до сада је завршено нешто више од половине", рекла је Михајловићева.
На питање да ли ће Коридори Србије, као инвеститор који и управља тим пројектом, сносити санкције, Михајловићева је истакла да ће у зависности од извештаја Радне групе тај документ бити предат надлежним органима.
"Сигурно је да ћемо до краја ове године завршити Коридор 10 и имаћемо ауто-пут од Обреновца до Прељине на Коридору 11. Завршићемо и два моста, Жежељов ће за железнички и друмски собраћај бити готов до почетка новембра, а у истом периоду треба да буде завршен и мост Љубовија-Братунац који смо започели и завршићемо га у року", рекла је министарка.
Додала је да у марту почиње градња ауто-пута од Сурчина до Обреновца, све је од документације до финансирања спремно и нема разлога да касни, а воде се разговори и око начина финансирања обилазнице око Београда.
"Ускоро би требало да се заврши пројектна документација за изградњу ауто-пута Ниш-Мердаре, а на Самиту земаља Западног Балкана ће се разговарати о начину финансирања јер је то изузетно скупа деоница", рекла је министарка и додала да ће ове године започети и градња Фрушкогорског коридора.
У изградњи Коридора 10 се, према њеним речима, каснило више од 30 година, па је део саобраћаја прешао на Коридор 4 кроз Бугарску и Румунију. Али, Србија је у последње две године успела да врати део возила и сада их је 1,5 милиона више него раније, јер је пут кроз Србију краћи 150 километара од пута кроз Румунију и Бугарску.
"Приоритет владе је и да у наредне три године рехабилитује железнички Коридор 10, с минималном брзином возова од 110 километара на сат, а са околним земљама разговарамо како да смањимо граничне испоставе и скратимо дужину путовања. Ово је била и једна од главних тема разговора током недавне посете грчког премијера Алексиса Ципраса", рекла је Михајловићева.
Додала је да би тако роба брже путовала кроз Србију него сада када транспорт траје 40 сати, док Коридором 4 кроз Румунију-26 сати.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар