Зимовници сламка спаса за чамце и бродове у леденим данима
Србија је, пре приватизације, поседовала 10 бродоградилишта и шест бродоремонта и сви су имали зимовнике, у које су се током зиме склањали бродови и чамци. Уочи ове зимске сезоне, ресорно министарство и лучке капетаније подсетили су да бродови и чамци треба да се припреме за ледене дане, односно склоне у зимовнике. У ком су стању зимовници и да ли се поштује Закон о водама и пловидби?
Једина одбрана од леда на рекама је склонити се на време, а то је, кажу надлежни, знати када обуставити пловидбу. У Лучкој капетанији Београда тврде да су правовремено зауставили речни саобраћај.
"Изричито је наведено у саопштењу да власници чамаца треба све чамце да извуку из реке, да власници пристаништа треба да раставе понтоне, групишу их и чврсто привежу уз обалу", каже помоћник министра за водни саобраћај Вељко Ковачевић.
И док ресорна инспекција пописује несавесне власнике бродова и чамаца, екипа РТС-а је на четвртом километру од центра престонице, на Сави, снимила зимовник некадашњег бродоградилишта "Тито". Уместо бродова, бетонске увале зимовника су празне. Одговор власника бродоградилишта, компаније "Цептер", о томе зашто се зимовник не користи, нисмо добили.
На сајту компаније пише да се, у оквиру комплекса који броји више хиљада квадратних метара, налазе магацински и канцеларијски простор различитих категорија и квадратура и да постоји могућност издавања отвореног магацинског простора.
Ипак, има и позитивних примера попут панчевачке фирме "Лука Дунав".
"Нисмо променили политику пословања ни након приватизације без обзира на промене које су се дешавале. Овде и даље раде изузетно искусни људи, нама је јасно колико је ово велика опасност и сматрамо да је наша обавеза да пружимо склониште флотама које се налазе на Дунаву", објашњава комерцијални директор "Луке Дунав" Сања Ђуришић.
Капетан брода Иван Миловановић каже да постоје посебна правила.
"Одређује се командант зимовника који води рачуна о пловилима и посадама и редовно их обилазимо", истиче Миловановић.
У Србији не постоје категорисани зимовници и марине. Стручњаци предлажу решење за зимовнике и рукавце на рекама.
"Ти зимовници би требало да се одржавају и да буду прилагођени за прихват одређених бродова, поготову када наиђу ледени таласи", каже Ненад Драговић из ПКС.
Правила о раду зимовника доноси лучка капетанија, а на Дунаву у нашој земљи их је четири – у Апатину, Новом Саду, Иванову и Ковину.
"То су места која не испуњавају све услове да бисмо их звали зимовници. То су пре свега зимска склоништа због тога што су услови за зимовање у тим зимовницима такви да немамо снабдевање водом, немамо снабдевање струјом, немамо уређај за прихват отпадних материја", каже Љубиша Михајловић из "Пловпута".
Пре десетак година, власти у Београду најављивале су изградњу модерне марине на Дорћолу у којој би током зиме били смештени чамци и јахте. Уместо марине, земљиште је и даље напуштено, а о судбини пројекта нико није хтео да говори.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар