Читај ми!

Наутички туризам, "шпанско село" за Србију

Дунав пролази кроз 10 држава, а кроз Србију је дугачак 588 километара. Иако има велики потенцијал за наутички туризам, недовољно је искоришћен, јер од 24 општине које директно излазе на реку, само Нови Сад, Београд и Доњи Милановац имају уређена путничка пристаништа.

Стручњаци процењују да због тога што је велики потенцијал неискоришћен, сваког дана, Дунавом пут Црног мора отиче стотине хиљада евра. Да би се то променило, надлежни најављују изградњу 12 пристаништа на Дунаву, као и постављање пумпи за гориво како би се зауставило нелегално точење горива.

Сваке године, око 65.000 туриста посети Србију крузерима. Разноликост обала и занимљивих градова дуж тока Дунава чини га атрактивним за развој наутичког туризма.

Међутим, пет деценија Смедеревци само машу туристима који пролазе поред њиховог града. Некадашња средњовековна српска престоница, ускоро добија пристаниште за крузере на месту теретне луке.

"Да бисмо луку претворили у туристичку, град има обавезу да индустријски колосек измести и сагради нови за транспортну луку која ће бити низводно на Дунаву", каже градоначелница Смедерева Јасна Аврамовић.

Туристички крузери пристајаће и у Голупцу, а за изградњу те марине Министарство туризма издвојило је 23 милиона динара.

"Ми смо већ урадили пројектну документацију. У наредних месец дана биће расписан тендер за извођача радова и очекујем да почетком пролећа буду завршени радови и постављен пристан", истиче председник Општине Голубац Небојша Мијовић.

У Агенцији за управљање лукама кажу да је свако место у које пристају туристички бродови добар потенцијал за зараду, а то би требало да препознају и локалне самоуправе. У току је јавни позив за избор лучких оператера.

"Правно лице које испуњава услове односно које има најбољу понуду уписује се у регистар лучких оператера. Тренутно преговарамо са локалним самоуправама у Голупцу, Доњем Милановцу, Сремским Карловцима, Костолцу и Смедереву", каже в. д. директора Дирекције за управљање лукама Вук Перовић.

Стратегијом развоја водног саобраћаја, све општине на Дунаву требало би да добију марине до 2020. године.

"С обзиром на то да је развој водног саобраћаја планиран у контексту туристичког саобраћаја, пристајања све већег броја крузера кроз Србију, планирано је да свака лука има своје место за снабдевање горивом. До сада је једно пет-шест општина завршило поступак припреме и проглашење марина по новим условима", каже Лепосава Сојић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Дунав је, кроз Мађарску, краћи стотинак километара, али има 28 уређених пристаништа. Сразмерно томе, и 400.000 туриста који сваке године дођу крузерима.

Занимљиво је да је Градско саобраћајно предузеће Будимпеште развило бродске линије на Дунаву па, само лети, број туриста на тим линијама достиже 70.000.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 17. август 2024.
25° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару