Веб-апликација за жалбе потрошача

Помоћу веб-апликације "Јединствени регистар пријава потрошача" Националне организације потрошача Србије, од средине маја могуће је електронски поднети жалбу и остварити своја права. У последњих пет година број пријава потрошача повећан је осам пута, кажу у Министарству трговине. Прошле године било их је готово 17.000.

Систем електронског подношења жалбе усаглашен је са Европском директивом о класификацији робе и услуга и донеће новине у заштити потрошача у Србији, тврде у НОПС-у.

Веб-апликација користи се брзо и лако. Обичан корисник неће је видети целу, већ само електронски формулар.

Једноставним попуњавањем незадовољни потрошачи ће у неколико корака моћи да пошаљу жалбу и аутоматски добију савет, а њихове притужбе биће упућиване на надлежне адресе.

Председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић објашњава да у овом тренутку апликација омогућава да се видите где се потрошач жали, на шта се жали у предмету и објекат пријаве.

"Ако је у питању мобилни телефон, шта је то за мобилни телефон. Ако је у питању услуга, која је то врста услуге. Ако је у питању трговац, који трговац, из ког региона, из ког места и на шта се ви жалите у тој трговини, да ли на квалитет робе, да ли на квалитет услуге. Све оно што је европска директива прописала, ми смо разрадили у овом систему", истиче Паповић.

Новина је и то да ће у року од 30 дана систем аутоматски слати питање потрошачу да ли је његов проблем решен.

У Министарству трговине кажу да је прошле године било 16.700 потрошачких пријава, за четвртину више него 2013. Највише, око 40 одсто приговора, било је регистровано у региону Београда.

"Највећи број приговора се управо односи на обућу, затим се потрошачи жале на услуге од општег економског интереса, дакле вода, гас, електрична енергија. Такође се жале на телекомуникационе услуге, мобилне телефоне и рачунаре и ИТ опрему", наводи Весна Новаковић, помоћник министра трговине.

У НОПС-у кажу да су спремни да веб-апликацију бесплатно уступе Министарству трговине и осталим потрошачким организацијама. Она ће бити доступна на пријатељским сајтовима, а планирана је и израда апликације за мобилне телефоне.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи