Јусуфспахић: 2004. нису паљене само цркве

Муфтија србијански Мухамед Јусуфспахић критиковао је медије у Србији који су, извештавајућу о годишњици погрома на Косову и Метохији 17. марта помињали паљење цркава, али не и паљење џамија у Београду и Нишу. Јусуфспахић позива надлежне да признају Исламску заједницу у Србији.

Муфтија србијански Мухамед Јусуфспахић је критиковао такав начин извештавања. наводећи да је паљење Барјакли џамије прећутано и на Јавном сервису.

Говорећи поводом годишњице паљења џамија у Београду у Нишу, у ноћи између 17. и 18. марта 2004. године, Јусуфспахић наводи да ''то није на трагу међусобног заједничког живота, на трагу љубави и добре воље међу њима''.

Додаје да је паљење џамија заборављено и прошле године када се ''џамије нису заштитиле, а поједине амбасаде јесу''.

"Београђани, наши суграђани, које и данас можемо сретати, окупили су се овде у ноћи између 17. и 18. марта предвођени једним Кристијаном. Окупили су се у ноћи која је замало постала Кристална, да покажу шта мисле о мени муслиману и о сваком муслиману своме суграђанину, показајући то што чине Бајракли џамији", каже Јусуфспахић.

Наводи да се паљење џамија није догодило само у Београду већ и у Нишу где је "у потпуности била спаљена и унитена нишка ислам џамија", која је, каже, после поново изграђена.

''Бајракли џамија није поделила судбину нишке јер се показало да у Београду има и оних Београђана, Срба, хришћана који мисле другачије'', закључује Јусуфспахић.

Јусуфспахић позвао на признање Исламске заједнице Србије 

Муфтија србијански је, истовремено, позвао надлежне да признају Исламску заједницу Србије, коју предводи реис ул улема Адем Зилкић. Тада би се знали ауторитети, каже Јусуфспахић, и не би било проблема са онима који те ауторитете не признају, преноси Танјуг.

Додаје да Исламска заједница Србије има ауторитет да се избори са проблемом вехабија, који свој утицај највише шире преко интернета, а ''само на Лединама их има преко 200''.

Јусуфспахић сматра да држава калкулише признавањем Исламске заједнице Србије, те да би заправо требало да "пресече" и призна је као јединствену.

"Неће вероучитеља у србијанским школама постављати ауторитет верских муслимана у Босни нити у Албанији него једино овај овде. Замислите да вам војног имама поставља реис из Босне или Албаније", наводи Јусуфспахић.

Муфтија тврди да у Србији не постоји Исламска заједница већ постоје само муслимани које, каже, нико не признаје.

Наводи и да се верски објекти муслимана граде или изнајмљују без дозволе, те и да је Бајракли џамија, једина у Београду, у власништву Републике Србије, односно Београда.

"Да ли то значи да је реис председник Србије Томислав Николић, а муфтија београдски градоначелник Београда Синиша Мали", запитао је Јусуфспахић.

Подсећа да у главном граду не постоји муслиманско гробље, односно парцела на којима би се сахрањивали муслимани.

Муфтија каже и да општине у Србији финансирају објекте других верских заједница, најпре оних најбројнијих.

"Али нисмо ни ми безбројни нити смо вишак, нити мањак, нити ћемо да будемо", наводи Јусуфспахић.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару