Читај ми!

Од 2015. поједине категорије без повлашћеног превоза

Наплата карата у градском превозу још далеко од нивоа који је потребан да би превоз нормално функционисао. У Дирекцији за јавни превоз најављују да неће бити смањења цене карата али и да би поједине категорије од нове године могле да остану без повлашћеног превоза.

Директор Дирекције за јавни превоз Угљеша Митровић рекао је да се ради на томе да се превоз наплаћује праведније и да се другачијом понудом карата омогући грађанима да се возе јефтиније.

Према његовим речима, неће бити промењена основна цена карте, која је, како каже, најнижа у региону.

"Цена појединачне карте ће остати иста, али покушавамо да тарифном политиком омогућимо да се грађани возе јефтиније. До нове године ћемо изаћи са озбиљним предлогом у једном делу тарифног система. То значи да ако неко има пензију 80.000 или 60.000 динара није у реду да не плаћа ништа, а неко ко је незапослен да плаћа 1.200 динара", рекао је Митровић Танјугу.

То су неке нелогичности које смо наследили и које хоћемо да исправимо, да сви буду пођеднако оптерећени, додао је Митровић.

Митровић истиче и да је, од 1. септембра, повећан приход од наплате превоза у Београду, али да то још није ни близу онога што у Дирекцији очекују.

"Још увек имамо проблема, али покушавамо апелима и са оним што смо до сад урадили у систему кажњавања - увели већи број контролора и према закону о прекршајима увели неплаћање карте као прекршај - да поправимо слику коју сада имамо јер је наплата јако мала", навео је Митровић.

"Без пара ми не можемо да направимо систем. Пара нема, трошкови су огромни, дневно се само на гориво троше милиони динара, да не говорим о одржавању возила. Превоз мора да се плаћа, свуда у свету је тако и ми морамо да инсистирамо да грађани плате превоз", истакао је Митровић..

Одлука да неплаћање карте у превозу постане прекршај, значи да сваки грађанин забележен у регистру прекршаја нема право да региструје аутомобил, продужи личну карту или било који документ док не измири своје обавезе према држави, али Митровић истиче да то нити је противуставно нити је, како каже, необично.

"По закону о прекршајима, постоји регистар неплаћених прекршаја, и кад се уђе у тај регистар, невезано за то који сте прекршај направили, постоји могућност да док не регулишете своје обавезе не можете неке ствари да остварите", каже Митровић.

Митровић се осврнуо и на идеју да компаније за све запослене купе месечне картице директно од града, и тврди да је то добра идеја, али да Град не може да натера компаније да ту идеју усвоје, и да је одлука на самим компанијама и њиховим радницима.

Према предлогу, који је изнео градски менаџер Горан Весић, компаније које би купиле месечне карте за запослене имале би велике бенефите, као што су попуст од три до 15 одсто у зависности од броја запослених и повраћај ПДВ-а ако плате готовински.

"Послодавац је дужан да исплати накнаду за коришћење превоза и ми не можемо никога да на силу натерамо да унапред плати превоз за запосленог. Нама је циљ да сви пређу на месечне карте, јер ако би се то десило, могли бисмо да направимо један систем нормалних прихода и могли бисмо да рачунамо на то колико пара стварно имамо у превозу", истакао је Митровић.

Када је реч о валидаторима, наводи да се апарати мењају, и то у просеку три до четири на дан.

"Ја добијам дневне извештаје о томе, у просеку три до четири дневно се покваре и морају да се замене и поправе и то није тако страшно како се чини грађанима", каже Митровић.

Он је навео и да нису тачне спекулације о раскиду уговора са Апексом, како би град у потпуности преузео наплату и контролу карата, док би се та фирма бавила само одржавањем софтверског система.

"Уговор са Апексом се неће дирати јер је то лоше за град и много би нас коштало ако се уговор раскине или било шта у њему промени и град је зато одустао од тога", објаснио је Митровић.

Према његовим речима, постоји могућност да се тај систем откупи када дође време, а то је крајем 2016. године, али ће о томе одлучити градоначелник и градски менаџер.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 16. август 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару