Оштре казне спречавају трагедије

Неопходно је пооштрити казне, односно истрајати на принципу одговорности да би се избегле трагедије на пружним прелазима, рекао је за РТС Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Трагедија на прузи код Зајечара опет покреће питање безбедности на пружним прелазима. Гостујући у Дневнику РТС-а, Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је да се трагедије на пружним прелазима не догађају због неких натприродних сила, већ због тога што неко направи грешку.

Према његовим речима, то може бити грешка возача аутомобила, грешка пешака, машиновође, али може бити грешка управљача пута, грешка железничког предузећа или техничка неисправност у возилу.

Говорећи о најчешћим узроцима, Окановић каже да се људи невероватно понашају и хоће да пређу пружни прелаз када је то забрањено, као и да се трагедије дешавају јер железничко предузеће није покосило, то јест уклонило растиње око пружног прелаза, па не постоји довољна прегледност.

Окановић објашњава да узрок несреће може бити непоштовање правила саобраћаја али и јавашлук оних који су задужени за безбедност пружног прелаза.

С једне стране треба дефинитивно пооштрити казне, односно истрајати на принципу одговорности, каже Окановић.

"Онај ко угрожава безбедност на пружном прелазу, био то возач, машиновођа или директор предузећа које одржава путеве, мора да сноси одговорност уколико се нешто догоди, односно уколико није све како треба", рекао је Окановић.

Окановић наглашава да треба утврдити строге принципе одговорности, а то се односи и на оне који себи дозвољавају да краду опрему на пружном прелазу или опрему железнице, који краду сигнализацију, каблове скидају и оштећују рампе. 

Према његовим речима, казне треба да буду оштре и судови не треба да имају милости према таквим лицима, већ треба да их осуђују на безусловне казне затвора, јер онај ко украде 10 метара бакарне жице која служи за сигнализирање неке опасности на прузи - игра се са нечијим животом.

"Онај ко је у детињству видео родитеље како прелазе на црвено када нема аутомобила, кад порасте понаша се исто тако", рекао је Окановић.

Поручио је родитељима који преводе децу преко улице када је црвено а нема аутомобила, не треба да се чуде ако то дете када порасте прелази пружни прелаз иако је спуштена рампа.  

С обзиром на стање на многим пружним прелазима, стиче се закључак да се ти прелази не контролишу у довољној мери.

"Морам да истакнем позитиван пример Зајечара - који је пре месец дана формирао посебну комисију која са 'Железницом' треба да испита безбедност свих пружних прелаза на територији тог града", рекао је Окановић. 

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару