Читај ми!

Поуке из Фекетића

Слике завејаних путева у Србији најчешће се упоређују са проходним путевима у околним земљама при готово истим временским условима. Стручњаци предлажу систем природне или вештачке одбране од ветра и актуелна обавештења возачима на путевима. Из надлежног министарства истичу да је држава урадила све, а против природе се, тврде, није могло.

Ангажовање свих расположивих снага у претходна три дана отворило је питања због чега се возачи оглушују о савете и забране ризикујући безбедност, а с друге стране, да ли је ишта могло да се учини да се не догоди драма код Фекетића.

Слике завејаних путева у Србији најчешће се упоређују са проходним путевима у околним земљама при готово истим временским условима. Стручњаци предлажу решења која користе те европске земље - систем природне или вештачке одбране од ветра, затим обавештења возачима на путевима са актуелним подацима што би нарочито било корисно за странце који не знају на какав терен улазе. Потребна је, кажу, и боља координација служби. Таква рачуница је, поручују, исплатива.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја наводи да је спасавање и извлачење завејаних и ангажовање хеликоптера и механизације плаћено из буџета.

Видећемо већ колику је штету привреда трпела због овога. Поставља се питање шта је јефтиније, спречити или лечити. Да ли ставити препреке или спасавати људе и блокирати саобраћај", истиче Окановић.

Рашчишћени путеви рашчистили су и терен за питање које поуке су извукли возачи, а које надлежни. За министра саобраћаја Александра Антића нема дилеме да је држава урадила све, а против природе се, тврди, није могло.

Антић сматра да је одлука о обустави саобраћаја, иако сложена и захтева процедуру, била правовремена.

То је први пут да је заустављен саобраћај и мислим да је то била храбра одлука коју раније нико никада није доносио, каже Антић.

Како је напоменуо, доста људи који су остали завејани, упркос снежним наносима кренуо је на пут када је постојало обавештење да пут није безбедан.

С тим су сагласни и у "Путевима Србије". Извлаче поуку да је неопходно пре свега обуставити саобраћај како би путари могли несметано да раде.

"Не памтимо да је у Србији дувао ветар брзином од 150 километара на час. Ако се понови такав ветар, реаговаћемо одмах и затворити саобраћај", обећава директор ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак.

Према проценама Министарства саобраћаја, из сметова је спасено 10 хиљада људи. За то су пре свега заслужни они који су радили и по 30 сати без паузе.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 18. август 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару