четвртак, 09.01.2014, 12:25 -> 13:05
Апел возачима да опрезније возе
Због магле, влажних и клизавих коловоза Агенција за безбедност саобраћаја Србије апеловала је на све учеснике у саобраћају да повећају опрез и прилагоде брзину условима вожње, јер се на крају прошле и почетку ове године десило неколико тешких саобраћајних несрећа.
Агенција за безбедност саобраћаја Србије апеловала је данас на све учеснике у саобраћају да повећају опрез, посебно у погледу брзине кретања возила и у односу на понашања осталих учесника у саобраћају.
Поводом неколико тешких саобраћајних несрећа крајем прошле и почетком 2014., Агенција упозорава на повећан ризик и отежане услове због магле, влажних и местимично клизавих коловоза.
Возачи морају бити опрезни рано ујутро, када је због магле видљивост смањена често на 50, а на појединим деоницама, посебно у котлинама и дуж речних токова и на 10 метара.
"У градским срединама нарочито је важно повећати опрез у близини пешачких прелаза, школа и на семафорисаним раскрсницама", наведено је у саопштењу.
На ванградским деоницама саветује се опрез у кривинама, а у случају густе магле када је видљивост мања од 50 метара, препоручује се да брзина кретања возила не буде већа од 30 километара на час.
У таквим условима препоручује се укључивање сва четири показивача правца, а "повећана пажња неопходна је на мостовима, надвожњацима, дуж речних токова и на путевима".
Чак и када је спољна температура изнад нивоа стварања леда, могућа је поледица у сеновитим деловима пута или на мостовима и надвожњацима.
Важно је да се деца безбедно превозе, јер је од 2009. до 2013. у саобраћајним незгодама погинуло 90 и повређено 8.116 деце, а највише деце страдало је у својству путника у путничким аутомобилима. У последње две године скоро 50 одсто настрадале деце је било у својству путника, а више од 60 одсто њих били су путници у возилу.
"Агенција је током 2013. године у сарадњи са Саобраћајним факултетом у Београду реализовала истраживање и снимање индикатора безбедности саобраћаја", каже се у саопштењу.
Србија има велики проблем са понашањем учесника у саобраћају у погледу коришћења заштитних система у возилу.
Обавеза коришћења безбедносних седишта за децу узраста до три године и обавеза коришћења сигурносних појасева на задњем седишту прописана је Законом о безбедност саобраћаја на путевима.
У пракси коришћењем ових система заштите смртно страдање деце у саобраћају може се смањити за више од 50 одсто.
И поред наведене законске обавезе проценат употребе сигурносних појасева на задњем седишту у Србији износи 3,1 одсто, док је употреба заштитних система за децу, пре свега сигурносних седишта, 32 одсто.
У поређењу са европским земљама наведени подаци сврставају Србију у земље са најнижом стопом употребе заштитних система за децу и сигурносних појасева на задњем седишту у путничким возилима у Европи. Зато је број погинуле деце у саобраћајним незгодама у Србији већи него у земљама где су деца обезбеђена седиштима и појасевима.
Број смртно страдалих био би мањи, ако би проценат коришћења сигурносних појасева на предњим и задњим седиштима био повећан.
Зато је значајно да се превоз деце у путничким аутомобилима обавља уз коришћење безбедносних седишта и сигурносних појасева, а коришћење сигурносних појасева је важно и за одрасле особе.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар