Читај ми!

Црне тачке Ибарске магистрале

Ибарска магистрала један је од најризичнијих путева у земљи. Најновији подаци говоре да је 58 одсто магистрале, од Београда до Чачка испод просека по питању безбедности саобраћаја.

Најновији подаци о безбедности Ибарске магистрале нису нимало оптимистични. Скоро 60 одсто ове најпрометније магистрале од Београда до Чачка је испод просечне безбедности. Зато су Ауто-мото савез и Агенција за безбедност саобраћаја урадили пилот пројекат уз подршку Министарства саобраћаја.

Означене су најризичније деонице и дате препоруке за примену мера, како би се смањио број саобраћањих несрећа, за шта је потребно око 10 и по милијарди динара, у наредних 20 година.

На жалосном, првом месту по броју саобраћајних удеса, и другом по густини саобраћаја, са око 18.000 возила дневно, Ибарска магистрала, у ишчекивању изградње ауто-пута, броји своје последње године издржљивости, уколико се хитно не предузму инжењерске мере, поготово на ризичним деоницама.

Прва и најризичнија је у Београду, од Миљаковца до Жаркова, а слично је и од Жупањца до Дудовице, на деоницама Љиг-Дићи, Угриновци-Бућин гроб. Посебан проблем је то што магистрала пролази најчешће управо кроз насеља.

"Ризично је много, брзо се вози, не пази се", кажу возачи. 

Подједнак ризик мештане очекује и дању, јер се пешачки прелази не поштују, а на највећем делу магистрале не постоји ни одвојен део коловоза за пешаке.

Иако је у овој години број саобраћајних удеса смањен за 13 одсто, број ризика на путу - није.

"Доста проблеме стварају и деонице на којима дође до дужег задржавања снега у зимским месецима", напомиње Предраг Ковачевић из Ауто-мото савеза Чачак.

Упркос ризицима и црним тачкама, возачи обично журе.

"Као најчешћи узроци саобраћајних незгода на Ибарској магистрали издвајају се непрописно претицање, неприлагођена брзина кретања, непоштовање обавеза возача према пешацима", истакао је Горан Поповић из београдске полиције.

Како наћи средства за одржавање путева 

Министар саобраћаја Александар Антић оценио је да је неопходно вратити издвајање дела акцизе на нафтне деривате за одржавање путева, и да ће безбедност саобраћаја бити приоритет Министарства, на чијем се челу налази.

"Ми као држава морамо да са тог декларативног залагања за безбедност саобраћаја пређемо на практична решења, али људи морају да схвате да су за практична решења неопходна средства", рекао је Антић.

Локалне саомоуправе које располажу делом новца прикупљеним од наплате саобраћајних казни, такође су заинтересоване за унапређење безбедности на магистрали.

Појачаним контролама саобраћаја на Ибарској магистрали, смањен је број удеса са најтежим последицама, а узроци су типични.

И као по правилу, највише удеса је током туристичке сезоне, у дане викенда и празника - зато и апел за све возаче да буду пажљивији и поштују прописе.

Ако се са Ибарске магистрале возач упути ка Ужицу и планинским туристичким центрима у Пожешкој котлини може се десити проблем, јер је због густе магле протеклих вечери видљивост била смањена чак на три до пет метара. Међутим, уз асистенцију полиције и пажљиву вожњу саобраћај се и ту одвијао без застоја.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи