Читај ми!

Потребна корекција образовног система

На последњем ПИСА тестирању направљен мали помак и Србија је још далеко од европског просека, каже за РТС координаторка ПИСА тестирања Драгица Павловић Бабић. Неопходна је корекција образовног система како би се стање поправило, напомиње координаторка ПИСА.

Координаторка ПИСА тестирања у Србији Драгица Павловић Бабић оценила је да је направљен мали помак на последњем ПИСА тестирању, али да је то још далеко од европског просека и да је неопходна корекција образовног система како би се стање поправило.

Павловић Бабић је, гостујући у Дневнику РТС-а, рекла да када се упореди колики је напредак остварен у односу на претходне циклусе, а колики нас јаз дели до просечног постигнућа, "онда видимо да је потребно да убрзамо темпо".

"У просеку између 40 и 50 поена на скали нам недостаје да би били на нивоу европског просека, а напредујемо за три, четири или пет поена", рекла је Павловић Бабић.

Павловић Бабић је нагласила да се никако не може оценити да је мало оно што деца уче у школи, већ да су наставни програми обимни, да се ученици суочавају са градивом које је пренатрпано различитим чињеницама и које није међусобно повезано.

"То је градиво које није пријемчиво, са којим не знате шта да радите. Недостаје му функционални аспект - примена", напоменула је координаторка ПИСА тестирања за Србију.

Павловић Бабић је нагласила да би се стање поправило неопходне су корекције у систему образовања, односно да се начин рада, градиво, рад у учионици прилагоди и промени.

"Важно да свака одлука буде дефинисана на највишем нивоу система у законима и стратегијама, а онда да се кроз обуке наставника спусти у учионице. Да се наставници обуче, да им се да слобода и одговорност за резултате", навела је кординаторка ПИСА тестирања.

Она је додала да резултати ПИСА тестирања треба да користе образовном систему да види где је и да се унапреди оно што није функционално у супротном уколико се резултати не искористе на тај начин, како каже, образовање нема добит од ПИСА тестирања и инвестиција је неисплатива.

Резултати четвртог циклуса ПИСА тестирања спроведеног у Србији 2012. показали су да просечно, 40 одсто ђака у Србији функционално је неписмено у математици, а око 33 одсто њих показује ниска постигнућа из читалачке писмености.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 29. септембар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи