Читај ми!

Недовољно пара за путеве

Недовољно средстава издвојено за одржавање путева. Постоји опасност да ће за пет година путна мрежа бити толико урушена да нећемо имати шта да одржавамо. Неки стручњаци зато траже да се што пре врати акциза на гориво.

Уколико се не пронађе дупло више средстава за одржавање регионалих и магистралних путева у Србији, за пет година нећемо имати шта више да поправљамо и одржавамо, кажу стручњаци и упозоравају да се путарима мора вратити акциза за гориво која је укинута пре две године.

Буџет за 2014. годину предвидео је да се за одржавање путева у Србији потроши око 80 милона евра, што је недовољно, процењују путари. Према речима надлежних из ЈП Путеви Србије, за тај посао недостаје још најмање 100 милиона евра. Уколико се нешто хитно не предузме, прети нам потпуни колапс.

"Пример 2008. године ми смо имали на располагању за одржавње путева имали 200 милона евра да би последње године спали на 90 милона евра. Реалне потребе за одржавање путева у Србији летње и зимско су у просеку 150 милона долара. Ако кажемо да из године у годину све мање улажемо, путеви се сваке године све више деградирају и на крају ћемо остати без путева", каже Зоран Стоисављевић из ЈП "Путеви Србије".

Главни проблем, кажу путари, јесте тај што је држава пре две године укинула акцизу за гориво, која је ишла у путну привреду.

"У Европи се од малопродајне цене горива добија од 35 до 65 одсто, ми смо добијали само пет до седам одсто, а сада ништа не добијамо. Основно правло да они који користе путеве треба и да их плаћају не постоји, ми једноставно сада ништа не добијамо. То је прави носнсенс у свету", каже Александар Цветановић проф. Грађевинског факултета

Ресорни министар каже да је време да се окренемо поправци, а не само изградњи нових путева. Он се залаже за повратак акцизе путарима, али могућност за налажење средства за поправку путева у 2014. види и у узимању кредита код страних банака .

"То је пројекат који радимо са страним банкама ЕБРД и Светском банком у који ће оне уложити 100 милона евра и 100 милона долара а Путеви Србије тачније држава око 100 миолиона евра. То је пројекат рехабилтације путне мреже", каже Александар Антић министар саобраћаја.

Антић је навео и нови став Владе према домаћим извођачима који сада раде по ниским ценама за стране компаније.

Као пример навео је "Мостоградњу" која је после ликивидације аустријске "Алпине" по одлуци Владе добила по хитном поступку нову шансу да сама заврши стари мост код Бешке. Мост ће за две до три недеље бити у пуној функцији, а "Мостоградња" ће новац за изведене радове добити без посредника, директно од владе.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 26. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи