Три возила безбедности, киша, слупани болиди, драма - Норис победио у хаотичној трци у Аустралији
Возач Мекларена Ландо Норис освојио је прво место на Великој награди Аустралије на отварању сезоне у Формули 1, а трку је обележила киша, три возила безбедности, неколико слупаних болида и дуел Ферстапена и Нориса.

Норис је одбранио пол позицију и на тријумфалан начин започео нову сезону.
Други је био четвороструки узастопни шампион Макс Ферстапен који је у последња три круга покушао да нападне Нориса, али није успео. Трећи је био Мерцедесов Џорџ Расел.
Александар Албон је завршио као четврти, а највеће изненађење направио је Кими Антонели које је започео као 16, а стигао је до петог места.
Ленс Строл је био шести, Нико Хулкенберг седми, а Шарл Леклер тек осми. Оскар Пјастри је услед излетања са стазе завршио као девети, иако је стартовао са другог места.
Луис Хамилтон је на свом дебију у Ферарију завршио као десети, што сигурно није резултат каквом се надао.
Киша је значајно утицала на лоше стање стазе у Аустралији, што је довело до великог броја проклизавања. Чак шест такмичара је раније завршило трку.
Драма је почело пре званичног старта трке, јер је већ у формацијском кругу Исак Хађар у кривини у додавању гаса погрешио и старт је одложен.
Када је трка коначно почела, није се много чекало на нове инциденте. Готово у истом кругу контролу над болидом услед тешких услова за вожњу изгубили су Џек Дуан из Алпине и Карлос Саинц из Вилијамса, па се возило безбедности први пут изашло на стазу.
На поновом старту Норис је задржао прво место, али је Ферстапен престигао Пјастрија. Није то дуго трајало јер је Аустралијанац услед лошег кочења Ферстапена, вратио другу позицију већ у 17. кругу.
У једном тренутку Мекларени су били чак 16 секунди испред Ферстапена.
Међутим, Фернандо Алонсо се побринуо за ново возило безбеднсти у 33. кругу. Већина тимова је тада ставила гуме за суво, иако је радар показивао да ће киша за неколико кругова поново да пада.
Сви су задржали своје позиције до 44. круга, када је киша, као што је најављено све више појачавала. Тада долази до излетања са стазе у истој кривини оба Мекларена што Ферстапен користи и излази на прво место, док Расел иде на треће.
Холанђанин одлази у пит-стоп и ставља гуме за променљиве временске услове, и то раде сви возачи, осим Фераријевих који одлучују да остану на стази на сувим пнеуматицима.
То је била лоша одлука италијанског тима, која је возаче одвела на осмо и десето место.
Затим, пред крај трке Лијам Лосон и Габријел Бортолето излећу са стазе и возило безбедности излази по трећи пут.
Није се тада много порменило до краја трке осим што је Ферстапен у последња два круга агресивно нападао Нориса, који сада има искуство у дуелима са њим, и знао је како да се одбрани.
Прва трка у сезони показала нам је да Мекларен има најмоћнији болид, али да ће се, ипак, Ред Бул и Ферстапен итекако питати када је у питању борба за титулу шампиона.
Мерцедес и Вилијамс су бољи него претходне године, а Ферари - стара прича.
Следећег викенда вози се трка за Велику награду Кине.
Коментари