Читај ми!

Валентино Роси за РТС: Уживам у аутомобилским тркама

Један од најбољих и најпопуларнијих спортиста на свету Валентино Роси, ове сезоне наступа у аутомобилском Светском ГТ шампионату заједно са нашим Душаном Борковићем. Сезона је почела 3. априла на стази у Имоли где је наш колега Немања Матић имао прилику да разговара са Росијем на стази Енцо и Дино Ферари.

У Светском ГТ шампионату наступају велика имена светског аутомобилизма попут Мара Енгела, Луке Штолца, Марка Мапелија, Мирка Бортолотија и Рафаелеа Марчела. Ипак, већ на првом тесту у Француској на чувеној стази Пол Рикар почетком марта било је јасно ко је прва звезда шампионата.

Иста слика видјена је и на првој трци у Имоли. Валентино Роси је једна од највећих звезда данашњице, деветоструки шампион света у мотоциклизму и жива легенда светског ауто-мото спорта. Италијанска спортска икона и миљеник публике широм света, који окупља више милиона навијача на свим континентима, након окончања каријере у Мото Џи Пију, одлучио је да ове сезоне наступи у Светском ГТ шампионату. У каријери је већ имао излете као тест возач Формуле 1, али и у Релију.

 

"Добро сам се снашао. Нисам далеко од колега из тима Вервиша и Милера. Медјутим постоје нека места и кривине на којима морам да будем бољи. Тим ради изванредан посао. Имамо најбоље инжењере али наравно да код мене постоји простор за напредак" рекао је Валентино Роси.

Валентино Роси сео је за волан Аудија Р8 и ове сезоне наступа за екипу WРТ из Белгије, а тимске колеге ове сезоне у ендјуранс тркама биће му Швајцарац Нико Милер и Белгијанац Вервиш.

"На састанку уочи трке сам му рекао: Када би смо имали прилику да сањамо и доведемо било ког возача у шампионат, укључујући и оне возаче из Формуле 1, изабрали би смо њега. Он је невероватна особа, тако је драг и он је свима најбољи пријатељ. Заиста је посебан" рекао је директор Светског ГТ шампионата Стефан Рател.

Колико је Роси вољен и обожаван најбоље показују и ексклузивни кадрови колеге Немање Матића са стазе у Имоли - од раних јутарњих часова све до вечери, хиљаде присталица из целог света чекали су испред његовог бокса како би га видели и добили аутограм и фотографију од Росија.

 

"Квалитет шампионата и возача је сличан као у мото ГП-у. Разлика је у томе што је овде више људи који раде на аутомобилу. За мене је мотоспорт на првом месту и ни са чим се не може поредити, али ово је велики изазов. Вожња аутомобила доноси другачије емоције и адреналин. Трудићу се да што више уживам али и да се борим за победе и подијума" истакао је Роси за нашу кућу РТС.

На првој трци у Имоли, у конкуренцији 52 аутомобила и 156 возача из целог света, Роси је са својим тимом био на 17. позицији у генералном пласману.

Што се Борковића тиче, његов тим Медпанда из Шпаније у Мерцедесу АМГ ГТ3 је на сваком кораку изазивао је много пажње навијача из целог света због препознатљивости и одличног маркетинга.

На стартном гриду у Имоли на стази Енцо и Дино Церари видјена је најјача конкуренција. На стази огромна гужва. Места за претицање готово да није било.

 

Главни фаворит за победу био је Италијан Марчело.

У Медпанда тиму први је у аутомобил сео наш ас Душан Борковић.

 

Иако су због казне у квалификацијама возачи Медпанда морали да стартују тек са 45. позиције, Борковић је већ на почетку шампионата показао класу и доказао да је комплетан возач. Вансеријсокм вожњом је за само три круга са 45. дошао до 32. позиције.

 

Деловаоје незаустављиво и самоуверено, иако је први пут наступио у новом аутомобилу у званичној трци против много искуснијих возача у такмичењу. Беспрекорних сат времена вожње прекинуо је квар на мотору аутомобила, те је Шон Вокиншоу који је други возио за Медпанда тим морао да одустане. Езекиел Перез није ни имао прилику да наступи у трећем сату вожње.

 

Победу у Про и Силвер купу однео је тим WРТ са возачима Ванден Линдеом из Јужне Африке и Белгијанцима Вандхором и Бертсом у Аудију Р8 са бројем 32. Најбољи у Силвер купу био је трићи Ауди из WРТ тима.

 

Иако су остали без пласмана, у Медпанда тиму гледају са оптимизмом на наредне трке, док наши навијачи чекају први подијум за Душана Борковића и у Светском ГТ шампионату. Пред њим су још четири трке током којих ће имати прилику да испише нове странице у историји нашег ауто-мото спорта.

недеља, 30. јун 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару