Читај ми!

Међу језерима Сао Паула, Хамилтон жели да се историја понови

У, за ово доба године, неочекивано прохладном Бразилу, у брдима на југозападном ободу Сао Паула, овог викенда се наставља најузбудљивија сезона Формуле 1 још од онда када је на овом истом месту, 2008. године, домаћи херој Фелипе Маса добрих 39 секунди био првак света.

За навијаче Луиса Хамилтона је сигурно лепо подсећање да је управо Британац спречио Бразилца да се упише на вечну листу светских шампиона али реалност је да аутодром Жозе Карлос Паће, на којем је Луис те 2008. године освојио прву од својих седам титула, није нарочито срећно место за момка из Стивениџа.

После мастер класа у Мексику, Верстапен у Бразил долази са целих 19 бодова разлике, што је више него поштен резултат сезоне у којој по броју победа доминира над Хамилтоном у односу 9 према 5. Још важније, за већину коментатора нема дилеме да Интерлагос са својом надморском висином од око 700 метара више одговара аутомобилу Ред Була него Мерцедесу. Мањина ипак истиче да ствари не морају бити тако једноставне, будући да дугачки правци у секторима 1 и 3 много више одговарају аутомобилу који се ослања на мањи аеродинамички отпор (Мерцедес) од оног чија је аеро филозофија базирана на већем приањању (Ред Бул).

Међутим, чак и такво хватање за сламку - имајући у виду скорашње резултате на овој стази где је прошли пут Верстапен тријумфовао са прве почетне позиције - захтева додатне повољне услове у виду високе температуре и сувог времена а сва је прилика да овог викенда нећемо видети ни једно ни друго. Уз температуру ваздуха која једва достиже двадесети подеок на целзијусовој скали и могуће падавине макар у суботу, објективним сагледавањем постаје јасно да све ипак претеже на страну аустријске екипе и њиховог бескомпромисног изазивача.

Тим пре што су све јаче гласине да Хамилтона у Бразилу чека још једна промена ове године некарактеристично непоузданог мотора са знаком трокраке звезде, уз следствени губитак пет позиција на старту.

Ипак, нико разуман и даље га не искључује из борбе за титулу у моменту када је, захваљујући поенима за најбржи круг и последњој спринт трци сезоне, на располагању још 107 бодова пре него што у Абу Дабију падне карирана застава. Можда баш због тог, трећег издања спринт трке која је на програму овог викенда. У претходна два пута, на Силверстону и у Монци, смо имали прилике да видимо да овај нови формат који се изгледно враћа и следеће године има потенцијал да измеша поредак на старту недељне трке.

Чак и ако у суботу не буде било кише, 24 круга под пуним гасом на стази на којој је претицање и те како могуће би могла да донесу понеко изненађење у односу на оно што ћемо добити вечерас као резултат „квалификација". За оне којима ни то није довољно, мало подсећање да су претходна два контакта Луис и Макс имали баш на стазама на којима се возила спринт трка, прво у Британији када је преовлађујућа кривица била Хамилтонова, а затим у Италији када су контролори трке грешку примарно приписали Максу.

Надамо се да овог пута нећемо гледати ништа слично, јер ако су инциденти на Силверстону и Монци ишта показали то је да су и један и други спремни на озбиљне ризике пре него на попуштање. То је добро, јер је на тај начин јасно постављена граница шта се у међусобном тркању сме и када/ако неко следећи пут покуша да пређе тако постављену границу биће јасно да је то учинио врло свесно, уз разумевање последица које могу наступити.

Уз тако постављене фигуре, биће веома интересантно видети шта актуелни шампион може да учини овог викенда у партији коју започиње са (поготово у случају промене мотора), шаховским жаргоном речено, квалитетом мање. Уз промену правила која нам следи догодине, Луис се врло лако може наћи у ситуацији да му је ово била последња година у којој може да се бори за титулу којом би се издвојио на врху вечне листе. Овако неизвесан шампионат, који ће можда бити одлучен у последњој трци сезоне, не иде у прилог ни Мерцедесу ни Ред Булу јер су њихови конкуренти увелико свој фокус ставили на аутомобил за следећу сезону док у Милтон Кинсу и Бреклију и даље морају да улажу у побољшања овогодишњих модела.

Због тога, парадоксално, Хамилтон може више да изгуби па му је свака трка пресудна. Иако је циљ победа - а од повратка са летњег распуста забележио је само једну, срећну, у Сочију - у Бразилу би могао да се задовољи и ограничавањем броја изгубљених бодова, пре него што у Азији крене у тотални контранапад.

Верстапен за то време и даље сјајно подноси притисак знајући да је једино потребно да и даље ради све оно што тако успешно чини од почетка сезоне и да уз брз и поуздан аутомобил који има на располагању, између њега и титуле могу да се испрече само неке непредвиђене околности.

Које нису баш толико ретке у Формули 1. А поготово не на стази међу језерима.

понедељак, 25. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње